עוכרת ישראל הודחה מהפרלמנט האירופי, היתה מתומכי אסד

קלייר דאלי האירית הודחה מהפרלמנט האירופי. דאלי היתה מתומכי אסד והכחישה את מעשי הטבח שביצע נגד מתנגדיו, היתה מתומכי פוטין וממתנגדי הסיוע האירופי לאוקראינה

יענקי פרבר | חדשות בעולם 12.6.2024 | 22:07

בניין האיחוד האירופי | צילום: Pixabay

אחד הקולות החריפים ביותר נגד ישראל בפרלמנט האירופי, ויתכן שאף החריף שבהם: חברת הפרלמנט האירית קלייר דאלי, לא הצליחה להיבחר מחדש, כך עולה מהתוצאות הסופיות של הבחירות באירלנד לפרלמנט האירופאי, שנחתמו רק אמש.

דאלי היתה מתומכי אסד והכחישה את מעשי הטבח שביצע נגד מתנגדיו, היתה מתומכי פוטין וממתנגדי הסיוע האירופי לאוקראינה, זכתה לביקורת קשה על מסע שערכה לעיראק, שם לבשה חיג'אב בזמן ביקור במפקדה של ״חשד א שעבי״: כוחות הגיוס העממיים העיראקים הנתמכים על ידי איראן.

היא ידועה כתומכת נלהבת בפלסטינים ואף התגלתה כתומכת איראן כשסירבה לגנות את מתקפת הטילים והכטב״מים על ישראל באפריל האחרון. בנאום שבסרטון אמרה: ״העולם כולו יודע שישראל היא שמערערת את היציבות באזור, מבצעת רצח עם ומעשי תוקפנות לא חוקיים נגד שכנותיה. אבל הפרלמנט האירופי רוצה לספר אגדה שבה איראן היא התוקפן. אף אחד לא קונה את זה״.

היא סירבה להגיב לתבוסתה מול התקשורת: ״לא דיברתם איתי חמש שנים, אז למה שאדבר אתכם״, אבל בפוסט ברשת X כתבה: ״ברצוני להודות לכל מי שהצביע עבורי ולכל האנשים שהייתה לי הזכות לעבוד איתם במהלך תקופתי כחברת פרלמנט, באירלנד, ברחבי אירופה ומחוצה לה. ‏היה לי הכבוד שהצלחתי להשתמש במצע הזה כקול חזק לשלום, אנטי-מיליטריזם וניטרליות. תוצאה זו (בבחירות) אינה דחייה של רעיונות אלה. אנחנו ממשיכים במאבק״.

בחדרי חרדים

רוצים להצטרף לקבוצות הווטסאפ של כל רגע?

לבקשת הצטרפות למוגנים וכשרים

להצטרפות ישירה לקבוצות

מצאת טעות בכתבה? תוכן שאינו ראוי לאתר? דווח לנו

שיתוף כתבה זו

 צבע אדום