שוב זה קורה: בית כנסת בארמניה הותקף באבנים

בית הכנסת היחיד בעיר ירוואן בארמניה הותקף שוב כאשר אלמונים השליכו אבנים דרך חלון. זאת הפעם הרביעית שהמקום הותקף בחודשים האחרונים

יענקי פרבר | חדשות בעולם 12.6.2024 | 20:40

החלון המנופץ | צילום: הקהילה היהודית בירוואן

הקהילה היהודית בירוואן הודיעה כי בית הכנסת 'מרדכי נאווי' היחיד בבירת ארמניה הותקף ביום חמישי בלילה, המתקפה הרביעית על המקום מאז אוקטובר האחרון.

התקשורת המקומית דיווחה כי אלמונים השליכו אבנים דרך אחד החלונות של בית הכנסת. הרשויות הארמניות פתחו בחקירה. הרשויות בארמניה אמרו כי ייתכן שלפחות אחת מהתקיפות בוצעה על ידי תייר רוסי אך לא מסרו פרטים.

הקהילה היהודית של ארמניה פרסמה בטלגרם תמונות של חלון שנשב ושברי זכוכית כולל האבו שנזרקה. על פי הדיווח של גורמים בקהילה, נפתח תיק פלילי בגין "פיגוע במקום דתי במזיד".

זאת לא הפם הראשונה שזה קורה. כזכור כפי שדיווחנו בנובמבר האחרון, בית הכנסת 'מרדכי נאווי' בירוואן - ארמניה עלה באש לאחר שאלמונים הציתו אותו עם בקבוקי תבערה. בסרטון שהופץ ברשתות החברתיות ניתן לראות את דלת בית הכנסת בוערת בלהבות שכובו בהמשך על ידי כוחות הכיבוי. ארגון הטרור הארמני לשחרור ארמניה (ASALA) לקח אחריות על הוונדליזם שאירע בבית הכנסת והבטיח פעולות חדשות.

ב-3 באוקטובר דיווחנו כי אלמוני שפך צבע וריסס כתובות נאצה על בית הכנסת וניפץ את החלונות. המחלל ציין בפרסום על מעשיו, כי הם כנקמה נגד ישראל שנותנת נשק לאזרבייג'ן שנלחמת נגד ארמניה.

בחדרי חרדים

רוצים להצטרף לקבוצות הווטסאפ של כל רגע?

לבקשת הצטרפות למוגנים וכשרים

להצטרפות ישירה לקבוצות

מצאת טעות בכתבה? תוכן שאינו ראוי לאתר? דווח לנו

שיתוף כתבה זו

 צבע אדום