כתבי אישום נגד פורעים שניסו לבצע לינץ' ביהודים

חמישה תושבי דגסטן נאשמים כי ניסו לפגוע ביהודים לפני מספר חודשים. הם צפויים לעונש של עד שמונה שנות מאסר. בעקבות ניסיון הלינץ' ההמוני, נפתחו 242 תיקים בגין "התפרעות"

ישראל לפקוביץ | חדשות בעולם 10.6.2024 | 21:50

ההמון הזועם פורץ לשדה התעופה | צילום: צילום מסך

הרשויות ברוסיה הגישו כתב אישום נגד חמישה צעירים מיישובים שונים בדגסטן (בני 19 עד 26), שהשתתפו בניסיון הלינץ' בשדה תעופה בנוסעי מטוס שנחת מתל אביב עם ישראלים ויהודים ברוסיה בנובמבר שעבר.

הצעירים מואשמים ב"השתתפות בהפרות סדר המוניות", סעיף שהעונש המירבי עליו הוא שמונה שנות מאסר. אחד הצעירים רבדאן רג'אבוב (19), נאשם גם ב"הפעלת כוח כלפי איש חוק", סעיף שהעונש המירבי עליו הוא חמש שנות מאסר במושבת עונשין. לבקשת התביעה, התיק יידון בבית משפט במחוז קרסנודר ולא בדגסטן.

על פי התביעה הדבר נועד "להבטיח את האובייקטיביות של המשפט". עורכי הדין של הנאשמים והם עצמם התנגדו לבקשה, שאושרה לבסוף, כך דיווח אלכס נירנבורג בכאן חדשות.

העיתון "קומרסנט" פרסם כי בעקבות ניסיון הלינץ' ההמוני, נפתחו 242 תיקים בגין "התפרעות", 104 מתפרעים נדונו לתקופות מאסר קצרות הנעות בין יום ל-10 ימים. 94 ממשתתפי הלינץ' נקנסו בסכום של 10 אלפים רובל (112 דולר). 42 מתפרעים נוספים נשלחו לעבודות שירות.

כזכור כפי שדיווחנו בנובמבר האחרון, שמועה שקרית על הגעתם של ישראלים לדאגסטן שברוסיה, הביא אספסוף אלים לנמל התעופה.

הנרטיב השקרי הופץ על פני מספר ערוצי טלגרם דגסטנים פופולריים בשבועיים וחצי שלפני המהומה.

השמועה התפשטה על רקע הכעס הגובר על מלחמת ישראל-חמאס באזור בו יש רוב מוסלמי, כמעט כל ערוץ דגסטאני פופולרי שנבדק על ידי ה"טיימס" היה מלא בפוסטים על המלחמה עם תמיכה בולטת בפלסטינים.

ואז, ב -29 באוקטובר, הסתערו מאות גברים על שדה התעופה במחצ'קלה.

בסרטונים נראו הגברים הברבריים נושאים דגלים פרו-פלסטיניים ושלטים המתנגדים למלחמה ומחפשים אחר יהודים, הורסים דלתות ומחסומים של נמל התעופה וחוקרים את הצוות על מקום הימצאם של ישראלים. המתפרעים בטרמינל צולמו מאיימים על יהודים ונראו חוקרים אוזבקי אם הוא יהודי כשהם בודקים את הדרכון והטלפון שלו.

נראה כי חלק מהנוסעים שהגיעו על ידי חברת התעופה 'רד ווינגס' היו רוסים שהיו בטיפול רפואי בישראל, כולל אם שחזרה הביתה עם ילדה החולה. לפחות 20 בני אדם, כולל שוטרים, נפצעו במהלך המהומה, כך לפי משרד הבריאות של דאגסטן.

בחדרי חרדים

רוצים להצטרף לקבוצות הווטסאפ של כל רגע?

לבקשת הצטרפות למוגנים וכשרים

להצטרפות ישירה לקבוצות

מצאת טעות בכתבה? תוכן שאינו ראוי לאתר? דווח לנו

שיתוף כתבה זו

 צבע אדום