נציג היהודים זכה להצלחה גדולה בבחירות: יערוך קידוש גדול

אתמול התקיימו בחירות בבלגיה, הקהילות היהודיות נהרו לקלפיות כדי לחזק את נציג היהודים בפרלמנט. חבר הפרלמנט מיכאל פרייליך זכה להצלחה גדולה. השמחה כפולה כי ראש הממשלה העוין את ישראל התפטר. המנצח הגדול יערוך קידוש גדול להודות על הניצחון

יענקי פרבר | חדשות בעולם 10.6.2024 | 12:56

מיכאל פרייליך עם מנהיגי ועסקני הקהילות היהודיות בבלגיה ועם ראש העיר ויו"ר המפלגה | צילום: באדיבות המצלם

חבר הפרלמנט החרדי הבלגי מיכאל פרייליך, קיבל אתמול 16374 קולות בבחירות לפרלמנט, עליה גדולה מ-12800 שהיו לו עד הבחירות. בבלגיה הבוחרים מצביעים ישר לנציגים, ולפי מספר הקולות נקבע המיקום ברשימה.

ראש ממשלת בלגיה, אלכסנדר דה קרו, הודיע כי יקח אחריות בעקבות תוצאות הבחירות באירופה וההפסד של מפלגתו "הליברלים והדמוקרטים הפלמיים". הוא אמר: "אשאר ראש הממשלה עד מינוי מחליף, המפלגה שלי הולכת לאופוזיציה". דה-קרו תקף את ישראל מתחילת המלחמה ועומד לצד תומכי חמאס. ‏

במקום הראשון הגיעה מפלגת N-VA מפלגתו של חבר הפרלמנט החרדי מיכאל פרייליך. בניגוד לתחזיות המפלגה קיבלה 25 אחוז מקולות הבוחרים, והיא המפלגה הגדולה ביותר בפרלמנט. הברית הפלמית החדשה של הימין עם 22% ומפלגת הימין Vlaams Belang עם 17.5%.

פרייליך סיים במקום החמישי ברשימה מתוך 25 מושבים, והוא יערוך קידוש גדול או השבת או השבת הבאה, עדיין לא ברור, וכל הקהילה היהודית מוזמנת לחגוג את הניצחון.

 

מצביע חרדי באנטוורפן | צילום: באדיבות המצלם

פרייליך אמר כי הוא מודה לכל מי שפעל לניצחון, והודה במיוחד לכל אחד ואחד שיצא להצביע והביא בכך ניצחון גדול לתומכי ישראל. הוא ציין כי ראש הממשלה דה קרו לא יחזור לתפקידו בזמן הקרוב לאחר שיוחלף: "אני שמח שראש הממשלה התפטר מתפקידו לאחר הכישלון האישי, גם בגלל העוינות הגדולה שלו לישראל, ולקיחת צד נגד ישראל במלחמה". פרייליך ציין שהמפלגות שמכירות בזכות של ישראל להגן על עצמה זכו לניצחונות גדולים, וזה מראה איפה העם באמת נמצא.

הקמת הממשלה בבלגיה מסובכת בגלל הצורך למצוא פשרה ברמה הלאומית, מאחר ובלגיה מחולקת לשלושה אזורים שלכל אחד יש פרלמנט משלו. התהליך לקח 541 ימים לאחר הבחירות שהתקיימו ב-13 ביוני 2010.

בחדרי חרדים

רוצים להצטרף לקבוצות הווטסאפ של כל רגע?

לבקשת הצטרפות למוגנים וכשרים

להצטרפות ישירה לקבוצות

מצאת טעות בכתבה? תוכן שאינו ראוי לאתר? דווח לנו

שיתוף כתבה זו

 צבע אדום