ה'וול סטריט ג'ורנל' במתקפה: "מאשימים את ישראל בהצלת אנשיה"

לאחר שהתברר כי חמאס החזיק ארבעה חטופים באזור אזרחי צפוף בנוסייראת, בעולם גינו את פעולת החילוץ שהובילה לטענת הפלסטינים להרוגים רבים. ה'וול סטריט ג'ורנל' יצא במתקפה נגד אלו שהעבירו ביקורת על ישראל

יענקי פרבר | חדשות בעולם 10.6.2024 | 15:00

ההרס בנוסיראת אחרי מבצע חילוץ החטופים | צילום: Khaled Ali/Flash90

בשבת האחרונה חולצו הכוחות הישראלים ארבעה חטופים במבצע הירואי משני בניינים אזרחיים סמוך לשוק בנוסייראת שבמרכז הרצועה. 

מפקד בימ"מ ארנון זמורה הי"ד, נפל בעת שהוביל את משימת החילוץ. ה'וול סטריט ג'ורנל' מציין במאמר מיוחד בנושא כי זמורה הי"ד יירשם בדפי ההיסטוריה לצד יוני נתניהו, שנפל במבצע החילוץ ב-1976 לשחרור חטופים ישראלים באנטבה, אוגנדה.

במאמר מצוין כי בסרטון שהפך ויראלי בכל העולם נראית נועה ארגמני מתחננת על חייה כשהיא נחטפת על אופנוע. שמונה חודשים לאחר מכן היא שמעה דפיקה בדלת: "זה צה"ל, באנו לחלץ אותך".

אף אחד לא הופתע כשאנטי-ישראליים, בכירים באו"ם ובכירים באיחוד האירופי מיהרו לתקוף את ישראל. מצרים גינתה את המבצע בביטויים חריפים ביותר. 

ה-BBC התעלה על עצמו כשמגישה שאלה "האם לא ידעו שיהיו נפגעים בלתי מעורבים?" היא שאלה שנובעת או מטמטום או מאנטישמיות. שאלה נוספת ששאלה המגישה בערוץ הבריטי: "האם ישראל נתנה אזהרה לאזרחים לפני פעולת החילוץ". במאמר מערכת של ה'וול סטריט ג'ורנל' תקפו את השאלה: "ברצינות? לתת טיפ למחבלים החוטפים?".

העיתון תקף את אלו שמצטטים את ההודעה של משרד הבריאות בעזה שמנוהל על ידי חמאס, שטען כי "274 פלסטינים נהרגו במהלך המבצע הישראלי".

העיתון מציין כי סוכנות הידיעות AP דיווחה רק 48 שעות לפני המבצע כי מספר ההרוגים היומי שמספק חמאס "מנוגד לנתונים הבסיסיים". 

"מתי התקשורת תפסיק לקחת את הנתונים מהחוטפים כמובן מאליו?" תוהים העורכים של ה'וול סטריט ג'ורנל'.

"התקשורת עוברת מניפולציות בקלות עם נתוני חמאס שככל הנראה מנופחים, הנתונים כוללים את המחבלים שנהרגו בניסיון למנוע את החילוץ וכן את אלה שהסתירו את החטופים" מציין העיתון.

בחדרי חרדים

רוצים להצטרף לקבוצות הווטסאפ של כל רגע?

לבקשת הצטרפות למוגנים וכשרים

להצטרפות ישירה לקבוצות

מצאת טעות בכתבה? תוכן שאינו ראוי לאתר? דווח לנו

שיתוף כתבה זו

 צבע אדום