מפלה גדולה לראש ממשלת בלגיה שהתפטר בדמעות מתפקידו

ראש ממשלת בלגיה התפטר מתפקידו לאחר כשלון מפלגתו בבחירות לפרלמנט. דה קרו יישאר ראש ממשלה זמני עד שתקום קואליציה חדשה, הכוללת כיום שבע מפלגות

יענקי פרבר | חדשות בעולם 10.6.2024 | 07:46

חיילים בלגים בבלגיה | צילום: פלאש 90

ראש ממשלת בלגיה, אלכסנדר דה קרו, הודיע כי יתפטר מתפקידו בעקבות תוצאות הבחירות באירופה. מפלגתו - הליברלים והדמוקרטים הפלמיים, הובסה בבחירות האירופיות.

"מחר אתפטר מתפקיד ראש הממשלה", הכריז אתמול דה-קרו. ‏הברית הפלמית החדשה של הימין הגיעה למקום הראשון עם 22% ומפלגת הימין Vlaams Belang במקום השני עם 17.5%.

בבלגיה התקיימו אתמול בחירות גם לפרלמנט המקומי וגם לאירופי, ובשתיהן נחלו מפלגות הימין הקיצוני הצלחה גדולה והביסו את המחנה הליברלי שבראשו עומד ראש הממשלה אלכסנדר דה קרו. בתגובה, דה קרו הודיע שהוא לוקח אחריות ומתפטר. אתמול הוא הודיע על כך בדמעות.

בישראל לא יזילו דמעה על התפטרותו. בתחילת המלחמה הוא מתח ביקורת חריפה על צה"ל וישראל, דה-קרו אמר בחודש שעבר כי הוא שוקל הטלת סנקציות מסחריות על ישראל בשל המלחמה בעזה.

דה-קרו אמר: "האם אנחנו יכולים פשוט לעשות עסקים עם ישראל כשותף סחר מוביל? אני לא חושב כך. בעוד עשר שנים יאמרו לנו: 'אתם צפיתם באירועים מנגד ולא עשיתם שום דבר'".

עוד הוסיף: "אנחנו לא יכולים פשוט לעמוד מנגד ולהשתמש במילים מפוצצות. יש יותר מדי קורבנות כתוצאה מהפעולות הצבאיות הישראליות".

דה קרו יישאר ראש ממשלה זמני עד שתקום קואליציה חדשה, הכוללת כיום שבע מפלגות. על פי הפרוטוקול, הוא ימסור את התפטרותו למלך בלגיה פיליפ ביום שני בארמון המלוכה בבריסל.

בחדרי חרדים

רוצים להצטרף לקבוצות הווטסאפ של כל רגע?

לבקשת הצטרפות למוגנים וכשרים

להצטרפות ישירה לקבוצות

מצאת טעות בכתבה? תוכן שאינו ראוי לאתר? דווח לנו

שיתוף כתבה זו

 צבע אדום