בחירות בזק תוך 11 יום בצרפת

נשיא צרפת מקרון הכריז על בחירות בזק לפרלמנט ב-20 ביוני. הבחירות היו אמורות להיערך ב-2027. הימין הקיצוני זכה בשליש מקולות הבוחרים בבחירות לפרלמנט האירופי בצרפת

ישראל לפקוביץ | חדשות בעולם 9.6.2024 | 23:05

נשיא צרפת עמנואל מקרון | צילום: OREN BEN HAKOON/POOL

דרמה גדולה בצרפת לאחר הבחירות לפרלמנט האירופי בהם ניצחו מפלגות הימין, הנשיא עמנואל מקרון קרא לערוך בחירות בזק לפרלמנט הצרפתי.

נשיא צרפת עמנואל מקרון פיזר את הבית התחתון של הפרלמנט והכריז על בחירות חדשות לאחר התוצאות הגרועות של מפלגתו בבחירות לאיחוד האירופי.

הבחירות אמורות להיערך תוך 11 יום ב-20 ביוני. על פי המדגמים שפורסמו בצרפת, מפלגת הימין הקיצוני זוכה ל-33% מהקולות, בעוד גוש המרכז המזוהה עם מקרון עומד על 14% מהקולות בלבד. הבחירות היו אמורות להיערך ב-2027.

מנהיגת הימין הקיצוני בצרפת מרין לה פן, בירכה על קריאתו של מקרון לבחירות חדשות. "אנחנו מוכנים לקחת את השלטון אם הצרפתים יתנו לנו את אמונם בבחירות הלאומיות הקרובות", אמרה.

הימין הקיצוני זכה להישגים במדינות מפתח נוספות ובהן גרמניה. גוש הימין בגרמניה זוכה ל-14%, השמרנים מובילים עם 30%. הסוציאל דמוקרטים של הקנצלר המכהן אולף שולץ עם 14% תמיכה בלבד. הימין חגג גם ניצחונות במדינות נוספות כמו אוסטריה ופורטוגל.

"תוצאות הבחירות לפרלמנט האירופי לא טובות עבור ממשלתי, עליית הלאומנים היא סכנה עבור אומתנו ועבור אירופה. איני יכול להעמיד פנים כאילו דבר לא קרה" אמר מקרון.

בפרלמנט האירופי 720 מושבים, נדרשים 361 לרוב. התחזית להרכב הפרלמנט האירופי: גוש הימין-מרכז יוביל עם 180 מושבים, גוש השמאל-מרכז עם 135 מושבים, גוש המרכז עם 82 מושבים, גוש הימין עם 71 מושבים, גוש לאומני/קיצוני עם 62 מושבים; לא מפלגתיים ב-51 מושבים.

כ-373 מיליון אזרחים מ-27 מדינות האיחוד האירופי היו זכאים להצביע 

אזרחי אוסטריה, בלגיה, בולגריה, קרואטיה, קפריסין, דנמרק, אסטוניה, פינלנד, צרפת, גרמניה, יוון, הונגריה, ליטא, לוקסמבורג, פולין, פורטוגל, רומניה, סלובניה, ספרד ושוודיה השתתפו היו בבחירות.

בחדרי חרדים

רוצים להצטרף לקבוצות הווטסאפ של כל רגע?

לבקשת הצטרפות למוגנים וכשרים

להצטרפות ישירה לקבוצות

מצאת טעות בכתבה? תוכן שאינו ראוי לאתר? דווח לנו

שיתוף כתבה זו

 צבע אדום