ש"ס הודיעה כי תתמוך בעסקת החטופים: "מחזקים את רה"מ"

בסיעת ש"ס הודיעו באופן רשמי כי יתמכו בעסקת החטופים שהוצגה על ידי הנשיא ביידן. "ש"ס תומכת בהצעה ומחזקת את ראש הממשלה וקבינט המלחמה לעמוד בכל הלחצים, להביא את העסקה לידי גמר ולהציל נפשות של רבים מאחינו ואחיותינו", נמסר

אברהם פריינד | פוליטי 4.6.2024 | 15:10

יו"ר ש"ס אריה דרעי | צילום: Yonatan Sindel/Flash90

סיעת ש"ס הודיע היום בצוהריים (שלישי) על תמיכתה ב"הצעה הישראלית" לשחרור חטופים שאת חלקה הציג נשיא ארה"ב ג'ו ביידן בשבוע שעבר שנאום שנשא.

"בישיבת הסיעה שהתקיימה אתמול נידונה ההצעה הישראלית לעסקת החטופים. בסופה החליטה הסיעה על תמיכה מלאה בהצעה הישראלית, שיש בה צעדים מרחיקי לכת למען השבת החטופים וקיום מצוות פדיון שבויים", נמסר. 

בהודעת הסיעה הובהר כי "ש"ס תומכת בהצעה ומחזקת את ראש הממשלה וקבינט המלחמה לעמוד בכל הלחצים, להביא את העסקה לידי גמר ולהציל נפשות של רבים מאחינו ואחיותינו הנתונים בצרה ובשביה".

על פי התוכנית שפירט ביידן, בשלב הראשון (ההומניטרי), שיימשך שישה שבועות, ישוחררו חטופים חיים כולל חיילות, נשים, מבוגרים וחלק מן הפצועים. לאחר מכן יחל משא ומתן בין ישראל לחמאס על הפסקת אש קבועה, למעשה סיום המלחמה. 

בשלב השני של העסקה, כלל החטופים צפויים להשתחרר, בהם חיילים. עם זאת, הדבר יתרחש רק אם תהיה הסכמה על הפסקת המלחמה בין הצדדים.

בשלב השלישי, ישוחררו גופות החטופים והוא יכלול גם תחילת בנייה מחדש של רצועת עזה.

ביידן אמר כי "תושבי ישראל צריכים לדעת שהסיבה שהצעה כזו אפשרית היא כי כוחות חמאס חוסלו בשבעת החודשים האחרונים וחמאס לא יכול יותר לבצע 7 באוקטובר נוסף".

יצוין כי ש"ס מצטרפת לעמדת יו"ר יהדות התורה השר יצחק גולדקנופף שהביע אף הוא את תמיכתו אמש. "עמדתנו היא שאין דבר גדול יותר מערך החיים וממצוות פדיון שבויים, מפני שקיימת סכנה אמיתית ומוחשית לחייהם. לפיכך, כל הצעה שתביא לשחרור החטופים, אנחנו נתמוך בה", אמר השר.

יצוין כי אמש בוועדת חוץ וביטחון ביקש חה"כ צבי סוכות מראש הממשלה נתניהו את מתווה ההסכם וראש הממשלה סירב להעבירו. "נעביר לוועמ"ש מודיעין", אמר.

 

בחדרי חרדים

רוצים להצטרף לקבוצות הווטסאפ של כל רגע?

לבקשת הצטרפות למוגנים וכשרים

להצטרפות ישירה לקבוצות

מצאת טעות בכתבה? תוכן שאינו ראוי לאתר? דווח לנו

שיתוף כתבה זו

 צבע אדום