וונדליזם נוראי: פעילים פרו פלסטינים ניפצו שמשות והתיזו צבע אדום על סניפי בנק

פעילים פרו-פלסטינים השתוללו וניפצו שמשות כולל התזת צבע אדום על סניף בנק 'ברקליס' בבולטון, מספר ימים לאחר שעשות זאת בסניפים במנצ'סטר ובברייטון. כל חזית הבנק עם חלונות מנופצים

יענקי פרבר | חדשות בעולם 3.6.2024 | 19:59

שמשות הבנק מנופצות | צילום: Palestine Action

סניף בנק 'ברקליס' בבולטון שבאנגליה הושחת והשמשות שלו נופצו, צבע אדום הושלך על הבניין. חשבון X "הפעולה הפלסטינית" (Palestine Action) פרסם תיעוד של ההשחתה, וציין שפעיליו גם ביצעו ונדליזם בעיר ברדפורד. המפגינים דורשים מהנהלת 'ברקליס' לסיים את הקשר עם חברת "אלביט מערכות" הישראלית.

משטרת מנצ'סטר חוקרת את ההשחתה בבולטון, וחסמה את הכניסה לבנק הבוקר, אך טרם ביצעה מעצרים. כל השמשות בחזית הבנק בבולטון מנופצות, הקירות החיצוניים עם צבע אדום שגם נמרח על מסכי טלוויזיה ותוכן שיווקי.

התקרית הבוקר היא לא היחידה בימים האחרונים, שתי תקריות נוספות דומות אירעו במהלך סוף השבוע במרכז העיר מנצ'סטר, נטען כי היא אותה קבוצת מחאה שביצעה ונדליזם בבית מלון בעיר, שם נעצרו ארבעה אנשים.

דובר ממשטרת מנצ'סטר אמר: "בשעה 2:54 לפנות בוקר, התקשרו לדווח על נזק פלילי וכתובות נאצה מעל בניין ברחוב מרקט בבולטון. לא בוצעו מעצרים והחקירה נמשכת".

לפני מספר ימים גם סניפי הבנק במנצ'סטר ובברייטון הושחתו על ידי פעילים פרו פלסטיניים.

חברי ארגון Palestine Action תקפו את סניפי ברקליס ברחבי בריטניה בשל קשריה לכאורה ים יצרנית הנשק הישראלית אלביט מערכות.

ה'דיילי מייל' דיווח כי הנהלת ברקליס "מכחישה כי החברה משקיעה בעסקים המספקים נשק לצה"ל כדי להילחם במלחמה בעזה". הבנק ציין כי הוא סוחר במניות של מגוון רחב של חברות בהתאם להנחיות לקוחותיו - ואינו משקיע ישיר בעצמו.

בחדרי חרדים

 

רוצים להצטרף לקבוצות הווטסאפ של כל רגע?

לבקשת הצטרפות למוגנים וכשרים

להצטרפות ישירה לקבוצות

מצאת טעות בכתבה? תוכן שאינו ראוי לאתר? דווח לנו

שיתוף כתבה זו

 צבע אדום