דיווח בגרמניה: מהגרים עבריינים יגורשו גם לסוריה ואפגניסטן

הכוונה לגרש למולדתם מהגרים המבצעים עבירות פליליות חמורות, כמו רוצחו של שוטר. בגרמניה הוחלט: "כל מי שמבצע פשעים חמורים חייב לעזוב את המדינה, גם אם הוא מגיע מאפגניסטן"

יענקי פרבר | חדשות בעולם 3.6.2024 | 16:50

שוטרים בגרמניה | צילום: שאטרסטוק

לאחר רצח השוטר רובן ל' (29) על ידי המהגר האפגני סולימאן אטאי, בדקירת סכין ביום שישי במאנהיים, פוליטיקאים בגרמניה מגבשים צעדים חדשים נגד טרור המהגרים.

על פי פרסום בבילד הכוונה היא לגרש למולדתם מהגרים המבצעים עבירות פליליות חמורות, כמו רוצחו של השוטר - גם אם ארצם אינה מסווגת כ״מדינת מוצא בטוחה״. המשמעות היא שגם גירושים לאפגניסטן או סוריה יהיו אפשריים.

ל-BILD נודע כי הסנטור לענייני פנים של העיר המבורג הגיש הצעה לוועידת שרי הפנים של מחוזות גרמניה, המתכנסת בעוד שבועיים. ״כל מי שמבצע פשעים חמורים כאן חייב לעזוב את המדינה, גם אם הוא מגיע מאפגניסטן", אמר הסנטור אנדי גרוט לעיתון, והוסיף: "האינטרסים הביטחוניים של גרמניה עולים על האינטרס של הגנת העבריין".

על פי הידיעה, משרד הפנים הפדרלי של גרמניה תומך ביוזמה, וכך גם מפלגות הקואליציה. סגן יו״ר הבונדסטאג מטעם מפלגת השלטון (SPD) דירק אמר ל-BILD: "מותו של השוטר הצעיר במנהיים מקומם ומזעזע. אם מישהו, כמו העבריין מבצע כאן פשעים חמורים, אז הוא יאבד את זכותו להישאר כאן. חובה לאפשר גירושו לאפגניסטן".

בחדרי חרדים

רוצים להצטרף לקבוצות הווטסאפ של כל רגע?

לבקשת הצטרפות למוגנים וכשרים

להצטרפות ישירה לקבוצות

מצאת טעות בכתבה? תוכן שאינו ראוי לאתר? דווח לנו

שיתוף כתבה זו

 צבע אדום