לראשונה במקסיקו: מועמדת יהודייה לנשיאות מובילה בפער גדול

קלאודיה שיינבאום ככל הנראה תהפוך לאישה הראשונה, וליהודיה הראשונה, שתכהן בתפקיד הבכיר במקסיקו. הקהילה היהודית במדינה, מונה כ-50,000 אנשים, מתוך אוכלוסייה של כ-130 מיליון בני אדם

יענקי פרבר | חדשות בעולם 3.6.2024 | 08:40

דגל מקסיקו | צילום: pixabay

קלאודיה שיינבאום היהודיה, תהפוך לנשיאה הראשונה בהיסטוריה של מקסיקו. ד"ר קלאודיה שיינבאום (61) צפויה לזכות בבחירות לנשיאות כך לפי כל המדגמים לאחר סגירת הקלפיות. למרות שהתוצאות הרשמיות טרם פורסמו. היא צפויה להיכנס לתפקידה ב-1 באוקטובר.

שיינבאום מובילה עם 60% מהקולות כשיריבתה צ'וקיטל גלבז במקום השני עם 28%. עדיין מדובר בספירה חלקית בלבד אך המגמה ברורה.

שיינבאום היא פיזיקאית ודוקטור בהנדסה. היא כיהנה בשש השנים האחרונות כמושלת מקסיקו סיטי עיר עם 15 מיליון התושבים. היא התמודדה מטעם מפלגת השמאל-מרכז "מורנה".

דב גיל-הר פרסם בכאן חדשות כי סבה וסבתה מצד אביה הגיעו למקסיקו מליטא בתחילת המאה ה-20 מסיבות כלכליות ופוליטיות, משפחת אמה הם יהודים מבולגריה, אשר ברחו למקסיקו כדי להימלט מרדיפת הנאצים.

הקהילה היהודית במדינה, מונה כ-50,000 אנשים, מתוך אוכלוסייה של כ-130 מיליון בני אדם.

לאחר ה-7 באוקטובר כתבה: "עלינו לגנות כל צורה של אלימות ובמיוחד צורה זו של תקיפת אזרחים חפים מפשע. אני גם מסכימה שצריך להפסיק את האלימות ולהכיר בשתי המדינות, כדי למצוא דרך מיידית להרגעת אזור זה בעולם".

שיינבאום תכהן שש שנים בתפקיד: "לא תיארתי לעצמי שיום אחד אצביע לאישה", אמרה לתקשורת המקומית אדלמירה מונטיאל בת ה-87, תומכת נלהבת של שיינבאום במדינה הקטנה ביותר במקסיקו, טלקסקלה.

שני בני אדם נהרגו בקלפיות במדינת פואבלה מאלימות מקומית הקשורה לבחירות, כ-38 מועמדים שונים בבחירות מקומיות נהרגו בשנה האחרונה.

כמעט 100 מיליון איש היו זכאים להצביע, המצביעים גם בחרו מושלים בתשע מתוך 32 המדינות במדינה, ובחרו מועמדים לשני בתי הקונגרס, כולל אלפי משרות ראשי עיר ולמשרות מקומיות אחרות.

בחדרי חרדים

רוצים להצטרף לקבוצות הווטסאפ של כל רגע?

לבקשת הצטרפות למוגנים וכשרים

להצטרפות ישירה לקבוצות

מצאת טעות בכתבה? תוכן שאינו ראוי לאתר? דווח לנו

שיתוף כתבה זו

 צבע אדום