ויליאם ברנס: המפגש ההזוי עם קדאפי והניסיון להביא להסכם עם חמאס

תחת הנשיא ביידן, ראש ה-CIA ויליאם ברנס היה מעורב באופן אישי בשלושת המשברים הביטחוניים המובילים - אפגניסטן, אוקראינה ועכשיו עזה. השיחות בעזה, לפחות כרגע, הן משימה בלתי אפשרית

יענקי פרבר | חדשות בעולם 2.6.2024 | 16:15

ויליאם ברנס | צילום: אתר רשמי - CIA

הנשיא ביידן הכריז ביום שישי על הצעת הפסקת אש חדשה בת שלושה שלבים שתוביל לעצירת המלחמה. "הגיע הזמן שהמלחמה הזו תיגמר", אמר.

סבבים רבים של המשא ומתן וכעשר נסיעות של ראש סוכנות הביון ה-CIA למזרח התיכון ולאירופה עדיין לא הניבו הפסקת אש, סינוואר ונתניהו לא באמת רוצים הפסקת אש, כך מדווח ה'וול סטריט ג'ורנל' בכתבה על ראש ה-CIA ויליאם ברנס.

במהלך הקריירה שלו ניהל ברנס שיחות קשות עם נשיא רוסיה ולדימיר פוטין לפני פלישתו לאוקראינה, היה פעיל במשא ומתן חשאי עם איראן וקיים דיונים על טרור ונשק להשמדה המונית עם הדיקטטור הלובי מועמר קדאפי. באחת המפגשים איתו במדבר, קדאפי לבש "פיג'מה צהובה שעליה התנוססו דמויות של דיקטטורים אפריקאים מתים", כך סיפר ברנס.

תחת הנשיא ביידן, ברנס היה מעורב באופן אישי בשלושת המשברים הביטחוניים המובילים - אפגניסטן, אוקראינה וכעת עזה - אמר ל'וול סטריט ג'ורנל' אהרון דיוויד מילר, שעבד עם ברנס במחלקת המדינה. אבל השיחות בעזה, לפחות כרגע, הן "משימה בלתי אפשרית", הוסיף.

"כמתווך ברנס משלב את תפקיד השליח הנשיאותי, השופט והמטפל" כך על פי מקורות שמעורבים בשיחות שעבדו איתו בצמוד. 

"ראש ה-CIA אף פעם לא צועק או מאיים", הם אמרו. "זה לא הסגנון שלו", אמר בכיר לשעבר ב-CIA. "הוא יכול לנהל שיחות קשות אבל להשאיר אנשים עם הכבוד שלהם".

לברנס יש ניסיון של עשרות שנים במזרח התיכון, החל מהתפקיד הראשון שלו ב-1983 כקצין זוטר בשגרירות ארה"ב בירדן.

לאחרונה ברנס אמר שהוא ימשיך בנסיונות. "אני לא יכול לומר בכנות שאני בטוח שאנחנו הולכים להצליח, אבל זה לא יהיה מחוסר ניסיון", אמר. "ואני כן יודע שהחלופות גרועות יותר".

בחדרי חרדים

רוצים להצטרף לקבוצות הווטסאפ של כל רגע?

לבקשת הצטרפות למוגנים וכשרים

להצטרפות ישירה לקבוצות

מצאת טעות בכתבה? תוכן שאינו ראוי לאתר? דווח לנו

שיתוף כתבה זו

 צבע אדום