בריטניה הסתירה כספים שעברו לטרוריסטים שרצחו ישראלית

משרד החוץ הבריטי הואשם בהסתרת מיליוני לירות שטרלינג לאחר שסירב לחשוף כיצד כספי משלם המסים מועברים לפרויקטים פלסטיניים. פעילים של אחד הארגונים שקיבל לפני שנתיים כסף, היו מעורבים בפיגוע ב-2019 בו נרצחה נערה ישראלית

יענקי פרבר | חדשות בעולם 2.6.2024 | 17:46

גן רנה לזכרה של רנה שנרב הי"ד | צילום: עיריית לוד

ה'טלגרף' הבריטי מדווח כי משרד החוץ הבריטי הסתיר מידע הנוגע לכספים שהועברו לטרוריסטים שהואשמו במעורבות רצח רנה שנרב, בפיגוע במעיין דני ב-2019. על פי הדיווח, מענק בסך 4.6 מיליון לירות שטרלינג, שהועברו בשנת 2022 לארגון "מועצת הפליטים של נורווגיה", הועברו לארגונים פלסטיניים שונים שמספר פעילי הארגון לקחו חלק ברצח.

מכון מחקר ישראלי, NGO Monitor, ביקש ממשרד החוץ הבריטי לפרט את אופן חלוקת הכסף, עורכי דין טענו כי מדובר באינטרס ציבורי על רקע החשש שהכסף עובר לקבוצות עם קשרים לטרור, אך בית המשפט לא נעתר לבקשת המכון.

ה'טלגרף' דיווח כי אחד הארגונים שקיבלו את כספי המענק הוא "מועצת איגודי עובדי החקלאות", ששניים מפעיליו הואשמו במעורבות רצח רנה שנרב, באוגוסט 2019.

ממשלת הולנד הפסיקה לממן את הארגון ב-2022 לאחר שחקירה גילתה שכמה מחברי האיגוד היו גם בארגון החזית העממית לשחרור פלסטין, המוגדר כארגון טרור באיחוד האירופי, בבריטניה ובמדינות אחרות.

עו"ד ג'ונתן טרנר, שהגיש את העתירה הזהיר כי משרד החוץ הבריטי מסתיר את מקבלי הסכומים הגדולים מכספי משלמי המסים הבריטיים בכך שהוא לא חושף כיצד המזומנים מחולקים. הוא אמר לעיתון: "משרד החוץ טוען שחשיפת הנמענים תגרום לחיכוך ביחסיו עם המתווך, מה שלדעתי הוא מזויף לחלוטין ובוודאי לא מצדיק את הטיוח".

בחדרי חרדים

רוצים להצטרף לקבוצות הווטסאפ של כל רגע?

לבקשת הצטרפות למוגנים וכשרים

להצטרפות ישירה לקבוצות

מצאת טעות בכתבה? תוכן שאינו ראוי לאתר? דווח לנו

שיתוף כתבה זו

 צבע אדום