סגן מפקד משטרת ניו יורק: "עושים צעדים אדירים להיאבק באנטישמיות"

ריצ'י טיילור, סגן מפקד משטרת ניו יורק, דיבר הערב בכנס 'בשבע' בניו יורק על האנטישמיות. "אלפי תלמידים מגיעים למוזיאונים ורואים מה זה אומר להיות יהודי ולהראות להם שצלב קרס זה לא משחק מצחיק"

יענקי פרבר | חדשות בעולם 2.6.2024 | 23:44

ריצ'י טיילור בכנס | צילום: חיים טויטו-כנס בשבע בניו יורק

סגן מפקד משטרת ניו יורק, ריצ'י טיילור מהקהילה החרדית בניו יורק דיבר הערב עם ענבל אן בוסקילה בכנס ירושלים של קבוצת "בשבע" השלישי בניו יורק והתייחס לנושאים הבוערים.

"אנו חיים בזמנים קשוחים. אנטישמיות לא חדשה, אנו ברי מזל שיש לנו מנהיג כמו ראש העיר אריק אדמס, ב-10 באוקטובר, מר אדמס אמר שאנו לא בסדר כשיש חטופים שעוד לא שבו למשפחותיהם. ראש העיר אמר שאנו זקוקים לשלום במזרח התיכון וזה חייב להתחיל עם שחרור החטופים. הרבה אנשים שאלו את ראש העיר ואותי, איך אתם מקיימים את המצעד הזה עם כל מה שקורה, המחאה? איך אפשר לקיים את המצעד בניו יורק אחרי 7 באוקטובר? אמרנו איך לא? שיהודים לא יקבלו את הזכות לצאת לרחובות לצעדה?".

עוד אמר: "צפיתי במצעד כשהייתי סטודנט צעיר ולפני הבר מצווה וזה היה יפהפה. יש לנו מנהיגות אדירה בעיר ובמשטרה ויש לנו זה את זה וכולם בעיר צריכים את זה עכשיו יותר מאי פעם".

לשאלה מה התוכניות של משטרת ניו יורק ואיך הם מתכננים להיאבק באנטישמיות הגיב ריצ'י טיילור: "ההתקפות האנטישמיות עולות מאז 7 באוקטובר. אם כי רוב ההתקפות האנטישמיות לא אלימות, הן בצורת גרפיטי וצלבי קרס ונעשים ע"י אנשים צעירים מגיל 17 או אנשים לא יציבים נפשית. אם אדם עושה צלב קרס או עושה משהו כדי להראות שיהודים לא רצויים, זה כואב, גם לאנשים לא יהודים".

הוא הוסיף: "אנו עושים צעדים אדירים להיאבק באנטישמיות. צעירים, בבי"ס הולכים למוזיאון השואה במנהטן כחלק מתוכנית הלימודים, אלפי תלמידים מגיעים למוזיאונים ורואים מה זה אומר להיות יהודי ולהראות להם שצלב קרס זה לא משחק מצחיק".

לדבריו: "רוב האנשים שעושים את זה, חושבים שזה ״חמוד״ ולא חושבים שמישהו ייפגע מזה ורוצים רק תשומת לב. אבל הם לומדים את המסר המכאיב שזה שולח. אנו שמים יד כמעט על כל פשע שנאה בעיר ונאבקים בו".

בחדרי חרדים

רוצים להצטרף לקבוצות הווטסאפ של כל רגע?

לבקשת הצטרפות למוגנים וכשרים

להצטרפות ישירה לקבוצות

מצאת טעות בכתבה? תוכן שאינו ראוי לאתר? דווח לנו

שיתוף כתבה זו

 צבע אדום