הרישום במודיעין עילית לשנת תשפ"ו נסגר - רב העיר תקף: "עסק ביש"

"תקוותנו שהצדדים השונים יתעשתו ויבינו את גודל האשמה והחרפה ‏שנעשינו למשל ולשנינה", כותבים רבני העיר מודיעין עילית בעקבות סגירת הרישום שנה וחצי מראש לישיבות קטנות מה שגרם לסערה גדולה בעיר | המכתב המלא וראשי הישיבות שברחו מהעיר

משה ויסברג | חרדים 30.5.2024 | 07:18

הגר"מ קסלר רבה של מודיעין עילית | צילום: באדיבות המצלם

בעיר מודיעין עילית כבר מתכוננים לעוד שנה וחצי: בעוד שבמדינת ישראל ישנם אלפי מוסדות חינוך שאינם יודעים מה ילד יום, בעולם הישיבות הקטנות בקרית ספר הכל כבר סגור לאלול תשפ"ו.

הכל החל כאשר לפני כמה שבועות מספר ישיבות שרצו לשדרג את עצמם התחילו לעבוד מול הורים ולסגור בחורים לשנת הלימודים אלול תשפ"ו, אלא שבקרית ספר הדברים עברו מפה לאוזן וכל העיר נכנסה למרקחה ותוך יום הכל התפוצץ והרישום נסגר. 

באחת הישיבות הקטנות המובילות בעיר סיפרו ל'בחדרי חרדים' כי 80% מילדי כיתות ז' כבר סגורים, בישיבה מובילה אחרת ראש הישיבה 'ברח מהעיר' פשוטו כמשמעו כדי לא לקבל טלפונים מלחיצים ולחצים. 

מי שנכנס לעובי הקורה בחריפות הוא רב העיר הגאון רבי מאיר קסלר יחד עם רבה של ברכפלד הגאון רבי ישראל זיכרמן והגאון רבי יהודה קנר רב הגבעה הדרומית. 

במכתבם החריף כותבים ומורים כי יש להתחיל את הרישום רק חצי שנה של לימודים בכתה ח'. 

"אשמנו מכל עם בושנו מכל דור, אין הדעת סובלת עיוות שכזה לערוך רישום לילדים בכתה ז' לישיבות קטנות, ואין צריך להסביר זאת, אולם כדי שלא נתפס באשמה, הננו להזהיר את העוסקים בדבר, הן את צד ההורים, והן את צד הישיבות והתלמודי תורה, ‎שח"ו ‏‏לקחת חלק בעסק ביש זה".

"ואין ספק שעצם הרעיון הוא עצת היצר שמתקנא ‏בעירנו שזוכה בלעה"יר לגדל ריבוי כזה של בחורי חמד המחונכים כראוי, ועושה ‏כל טצדקי להפריע את גידולם הנכון. ‏תקוותנו שהצדדים השונים יתעשתו ויבינו את גודל האשמה והחרפה ‏שנעשינו למשל ולשנינה, וימשיכו לגדל את בניהם בדרך הישר ויתפללו רבות ‏להצלחתם, ושלא ישלוט בהס יצר הרגע ושירחיקם מאדם רע ומחבר רע המבקשים ‏את נפשם ר"ל".

בתוך כך, אתמול גם התייחס לכך רב הגר"מ קסלר בפומבי בכנס רכזים של איחוד בני הישיבות: "ראש ישיבה שרודף אחרי ילד בן 12 בכיתה ז' שיגיע לישיבה שלו הוא איש חינוך שאין לו עמוד שדרה, לא יודע איך אפשר לסמוך עליהם. איך אנחנו מפקידים את החינוך של הילדים שלנו אצלם ? אולי באמת צריך אתכם - האיחוד כי על המסגרות כבר אי אפשר לסמוך", אמר הרב קסלר.

מכתב רבני קרית ספר | צילום: באדיבות המצלם

 

בחדרי חרדים

רוצים להצטרף לקבוצות הווטסאפ של כל רגע?

לבקשת הצטרפות למוגנים וכשרים

להצטרפות ישירה לקבוצות

מצאת טעות בכתבה? תוכן שאינו ראוי לאתר? דווח לנו

שיתוף כתבה זו

 צבע אדום