במדינות הערביות מגיבים להצהרת התובע בהאג

שר החוץ של ירדן, איימן א-ספדי, הגיב לבקשה לצווי מעצר נגד בכירים בישראל בחמאס: "החוק הבינלאומי נמצא כדי שיישמו אותו". בקטר הגיבו: "אין להקדים את המאוחר בנוגע להחלטה"

שלו שינברג | חדשות בעולם 21.5.2024 | 19:39

התובע הכללי בהאג מבקר בעוטף עזה | צילום: מטה המשפחות להחזרת החטופים והנעדרים

בקשת תובע בית הדין הפלילי בהאג להוציא צווי מאסר בינלאומיים לשר גלנט, לראש הממשלה נתניהו ולמנהיג החמאס ברצועה סינוואר עוררה סערה בעולם הערבי, כך דווח ב"כאן 11". 

דובר משרד הקטרי, מאג'ד אלאנסארי, אמר ש"אין להקדים את המאוחר בנוגע להחלטה של בית הדין הפלילי בהאג הקשורות לבקשות להוצאת צווי המעצר. ברגע שתצא החלטה מבית הדין הבינלאומי, קטר תקבע את עמדתה בנוגע להחלטה".

במסיבת עיתונאים שקיים בדוחה הוסיף אלאנסארי, ש"ארצו מגנה את הפגיעה באזרחים והיא מחוייבת בתמיכה בחוק הבינלאומי ובצורך שכל הצדדים יתמכו בחוק הבינלאומי ללא אבחנה בין הצדדים".  

שר החוץ של ירדן, איימן א-ספדי, הגיב ואמר כי "אין מדינה שהיא מעל החוק ואף אחד לא נמצא מעל החוק, על הקהילה הבינלאומית כולה לכבד את המוסדות שהוקמו לפי החוק הבינלאומי כדי ליישם את הצדק, כולם צריכים להתמודד עם הצדק וכולנו צריכים לכבד את החלטת בית המשפט". 

במסיבת עיתונאים שקיים עם שר החוץ של שוודיה, הוסיף א-ספדי: "פסק הדין חייב להיות על הפשע ולא על מי שביצע אותו, יש עובדות ונראה שהתובע הכללי הגיע למסקנה, שנדרש לבקש מבית המשפט (הבינלאומי) צווי מעצר, אנחנו נמתין לראות לאן יוביל המהלך, אך עמדתנו בירדן ברורה, שיש לכבד את החוק הבינלאומי, יש לכבד את מוסדות הבינלאומיים ויש לאכוף את החוק על כולם ועל כל פשעי המלחמה".

 

בחדרי חרדים

 

רוצים להצטרף לקבוצות הווטסאפ של כל רגע?

לבקשת הצטרפות למוגנים וכשרים

להצטרפות ישירה לקבוצות

מצאת טעות בכתבה? תוכן שאינו ראוי לאתר? דווח לנו

שיתוף כתבה זו

 צבע אדום