פוסק הדור מבקש: "זה בוודאי עניין גדול"

באי ביתו של פוסק הדור הופתעו – באופן חריג נקב הגר"מ שטרנבוך שליט"א בסכום משמעותי, וקבע שכל אחד בוודאי ישתדל להיות שותף במצווה כזאת • מה גרם לכך, וכמה כסף צריכים לתרום כדי להיחשב שותפים בהשאת חתן יתום? כל הפרטים

בשיתוף קופת העיר | חרדים | תוכן שיווקי 16.5.2024 | 10:27

הגר"מ שטרנבוך | צילום: קופת העיר

באי ביתו של פוסק הדור הגאון הגדול רבי משה שטרנבוך שליט"א, נדהמו לשמוע את הדיבור המפורש יוצא מפיו. שלא כדרכו נקב בסכום של 200 שקלים, אותו הוא מבקש להעניק לחתן היתום הזקוק לעזרה דחופה, וזאת, לאחר ששמע על המצוקה הנוראה. 

לתרומת 200 ₪ לחתן יתום אמיתי הקליקו כאן>>>

 

הגר"מ שטרנבוך צילום: קופת העיר

 
המדובר בחתן שמועד חתונתו מתקרב, ולרש אין כל, כפשוטו! לא רק שאין לו שום אפשרות לממן את החתונה בכוחות עצמו, אלא שגם אין לו למי לפנות כדי לבקש עזרה. הוא לא משתייך לקהילה חזקה ומסודרת שיכולה לסייע, אין לו קרובי משפחה בעלי יכולת בסיסית שאליהם הוא יכול לפנות ולבקש את המינימום שבמינימום, הוא פשוט זקוק לעזרת הציבור, בבחינת 'מת מצוה הכל קרוביו', כי אין לו בני משפחה שיטפלו בו, אלא שכן לא מדובר במת חלילה, אלא ההיפך, בחתן שש ושמח שבעזרת ה' יקים בקרוב מאוד את ביתו, על אדני התורה והיראה. 

כששמע את הפרטים, הוא קבע ברורות, שבמקרה זה האחריות מוטלת על הציבור כולו.
הוא אף נכנס בעובי הקורה וקבע בפה מלא "כל אחד ישתדל להיות שותף במצוה כזאת". על פניו לא מדובר בהוראה של הגר"מ, אלא בקביעת עובדה – כל יהודי שיש שכל בקדקודו לא יפספס את ההזדמנות להיות שותף לכזאת מצווה ענקית. זה משהו שאדם בר דעת לא יכול להחמיץ! 

לצד דבריו אלו הוסיף ופירט "כמה שכל אחד ייתן, כך הוא שותף במצווה". 

לא נחה דעתו עד שנקב בסכום נכבד של 200 שקלים ואמר ש"מי שיכול לתת מאתיים שקלים בוודאי זה עניין גדול". 

פוסק הודר חתם את דבריו בברכה מפורשת שמי שיתרום ויסייע בהשאת החתן, "יזכה שהקב"ה ישלם לו גמול גדול, יזכה לסיעתא דשמיא והצלחה". 

זה הזמן לנהוג בחכמה, ו'לתפוס' את המצווה הזאת בשתי ידיים. זוהי מצוות הכנסת כלה אמיתית ונקייה מכל רבב, מצווה של ממש שפוסק הדור פסק על החתון שהוא "יתום אמיתי", כלומר ממש כמו בסיפורים, בלי שום עוזר ותומך, בלי שום ארגון או קהילה, אלא פשוט נער יהודי שנשאר לבד לאחר שהתייתם ל"ע. 

בואו ננצל את ההזדמנות, נעזור לו להתחתן בכבוד, ונזכה להיות שותפים במצווה אדירה ומיוחדת זו. 

לתרומת 200 ₪ לחתן יתום אמיתי הקליקו כאן>>>

בחדרי חרדים

רוצים להצטרף לקבוצות הווטסאפ של כל רגע?

לבקשת הצטרפות למוגנים וכשרים

להצטרפות ישירה לקבוצות

מצאת טעות בכתבה? תוכן שאינו ראוי לאתר? דווח לנו

שיתוף כתבה זו

 צבע אדום