האם מותר לשקר לביטוח לאומי? | 'בר בי רב' עם עמוד ההוראה

במהלך מעמד יום שכולו תורה 'בר בי רב' שערך עמוד ההוראה הגר"י זילברשטיין ביום העצמאות בחולון, הציגו המשתתפים שאלות אקטואליות, וזכו לתשובות מרתקות וברורות | צפו בתיעוד מרתק

משה ויסברג | חרדים 17.5.2024 | 12:40

הגר"י זילברשטיין בבר בי רב | צילום: דברי חמד

מאות איש מתושבי חולון, השתתפו במחזור ה - 136 של ה'בר בי רב', שעורך עמוד ההוראה הגאון רבי יצחק זילברשטיין מידי שנה בחודש אייר ביום העצמאות, ובימי הבחירות, מיסודו של האדמו"ר מקאליב זצ"ל, שהיה משתתף עשרות בשנים במעמד, ונושא מדברותיו.

 

עמוד ההוראה באורח נדיר, שוהה במהלך כל היום יחד עם משתתפי ה'בר בי רב', ומאזין לכל שיעורי התורה ושיחות החיזוק, יחד עם עשרות אברכי 'כולל בית דוד' המעתיקים את משכנם ביום זה, מהכולל ברחוב ברדיצ'בסקי בחולון, לבית הכנסת הגדול ברחוב הרב קוק בעיר.

בשנה זו, הזמין עמוד ההוראה את האדמו"ר מזוועהיל לשאת דברי חיזוק בפני מאות המשתתפים, כאשר הרב זילברשטיין מקדים ומספר על האדמו"ר הרה"ק רבי שלמה מזוויעהל זיע"א, אותו זכה להכיר בילדותו, ושיתף את הקהל בזכרונות קדוש על הרבי זיע"א.

 

הרבי מזוועהיל בבר בי רב | צילום: דברי חמד

כמו כן נשאו דברים רבנים ומרצים שונים, החל משיעור דף היומי מרתק, וכן שיעור מעשי כולל מצגת בהלכות ריבית החמורות, וכן עדויות מכלי ראשון על הניסים המתרחשים בעזה ועוד. במהלך ארוחת הצהריים המפוארת שהוגשה במקום, נשאו דברים: הגאון רבי יצחק דיין, רבה של קרית 'נקדימון בן גוריון' בעיר חולון, וכן הגאון רבי נתן נטע לנדמן, רב ביהכ"נ הגדול.

לאחר מכן, שבו הנוכחים להיכל ביהכ"נ, וזכו לשעה של קורת רוח, כאשר כל אחד זוכה לעלות לדקות ספורות ליד ארון הקודש, שם, בסמוך ונראה לדמותו המאירה של הרב זילברשטיין, זוכה הוא לקבל את הרמקול לדקות אחדות, ולהציג את שאלתו בפני הקהל, ולאחר מכן לשמוע דברי אלוקים חיים, דבר ה' זו הלכה, מפוסק הדור והדרו, אשר רבבות אלפי ישראל צמאים למוצא פיו בכל שטחי וחלקי החיים.

בין השאלות שעלו ונידונו במהלך ה'בר בי רב', האם מותר להגזים ולשקר כדי לקבל מביטוח לאומי את הכסף?, בעל עסק שלא משלם לעובד האם מותר לעובד לגנוב מהמעביד?, מוכר בחנות שמוצא כסף על הדפלק ואינו יודע של מי זה, מה יעשה עם הכסף?. עונשו החמור של בעל המפיל עובר בהריון, מדוע בשנה מעוברת מתפללים 'לכפרת פשע'?,

עוד שאלות: פקיד שאמר בטלפון על מוצר מחיר זול יותר ממחירו האמיתי, מנהג אנשים שתולים פרסת סוס על פתח חנותם, חיוב תשלום דמי שדכנות לשדכן שהצליח לשכנע גרוש להחזיר גרושתו, האם לתרום ספר תורה או להשלים מבנה קבע לבית הכנסת?, לקוח שנטל מהחנות בטעות שני זוגות נעליים שונות והשתמש בהם, כמה חייב לשלם?, האם מותר להדליק מדורת ל"ג בעומר מעצים שנגזמו תוך כדי חילול שבת?, ולסיום נשאל עמוד ההוראה במה אפשר להתחזק לאור האסונות והצרות הבלתי פוסקים רח"ל.

לאחר השו"ת המרתק, ליוו מאות האנשים את עמוד ההוראה בשירת 'כי אורך ימים, ושנות חיים יוסיפו לו'. כמו"כ במהלך ה'בר בי רב', הוצג ע"י אחד מתלמידי עמוד ההוראה מסמך ישן, משנותיה הראשונות של ה'בר בי רב', שם רואים בשנת תשל"ז (המחזור התשיעי), את עמוד ההוראה כאברך צעיר ממש, מרתק את הקהל העצום שגדש את בית הכנסת בנועם אמרותיו, בפלפול ומשא ומתן הלכתי כדרכו בקודש.

 

בחדרי חרדים

רוצים להצטרף לקבוצות הווטסאפ של כל רגע?

לבקשת הצטרפות למוגנים וכשרים

להצטרפות ישירה לקבוצות

מצאת טעות בכתבה? תוכן שאינו ראוי לאתר? דווח לנו

שיתוף כתבה זו

 צבע אדום