סקר: כמה יקבל גלנט אם יקים מפלגה, והאם הציבור תומך בשלטון צבאי בעזה?

סקר חדש יממה אחרי הפיצוץ ביחסים בין גלנו לנתניהו: מפלגה חדשה של ר הביטחון תקבל 6 מנדטים – ולא תוביל לשינוי במפת הגושים. רוב הציבור סבור: נתניהו לא צריך לפטר את גלנט – ומה חושבים הישראלים שצריך להיות הפתרון ל"יום שאחרי" המלחמה ברצועת עזה? כל המספרים

אביחי חבר | פוליטי 16.5.2024 | 21:31

שר הביטחון יואב גלנט במליאה | צילום: יונתן זינדל, פלאש 90

יממה לאחר העימות החזיתי בין השר יואב גלנט לרה"מ נתניהו, סקר חדש שמתפרסם ערב (חמישי) מעלה כי לכל הפחות מבחינה פוליטית, העימות לא היה משתלם לשר גלנט.

על פי הסקר שפורסם בחדשות 12, בתרחיש שבו קמה בישראל מפלגה חדשה בראשות גלנט – ויתר המפלגות היו ללא שינו, המחנה הממלכתי בראשות גנץ יורדת ב-4 מנדטים ל-25.

הליכוד בראשות ראש הממשלה בנימין נתניהו נותרת עם 19 מנדטים. יש עתיד בראשות לפיד יורדת במנדט אחד ל-15, ואחריהן – ש"ס בראשות דרעי עם 10 מנדטים וישראל ביתנו, שיורדת במנדט אחד ל-10 גם כן.

בן גביר ונתניהו | צילום: Yonatan Sindel/Flash90

עוצמה יהודית בראשות בן גביר עם מנדטים, יהדות התורה 8 – ומפלגה בראשות גלנט עם 6 מנדטים. חד"ש-תע"ל עם 5 מנדטים, הציונות הדתית בראשות סמוטריץ' עם 4, מספר זהה למרצ שסוגרת את הרשימה.

בתרחיש כזה אין שינוי מבחינת המפלגות שלא עוברות את אחוז החסימה – ובל"ד, העבודה והימין הממלכתי של סער נותרות מחוץ לכנסת.

מבחינת מפת הגושים, וללא הכנסה של גלנט לאף אחד אחד מהם - האופוזיציה עדיין מובילה אבל עם 59 מנדטים (64 בצירוף 5 המנדטים של חד"ש-תע"ל), והקואליציה עם 50.

שר הביטחון יואב גלנט במסיבת עיתונאים | צילום: Tomer Neuberg/Flash90     

בסקר נאלו גם המשתתפים האם ראש הממשלה צריך או לא לפטר את שר הביטחון בעקבות הדברים שאמר על כך שנתניהו לא מקבלת החלטה בסוגיית היום שאחרי.

רוב הציבור (60%) השיבו שנתניהו לא צריך לפטר את גלנט ו-23% השיבו שכן. מבין מצביעי גוש נתניהו, 47% השיבו שלא צריך לפטר את גלנט, מול 38% השיבו שכן.

15% מבין מצביעי הגוש אמרו שאינו יודעים. בקרב מצביעי גוש מתנגדי נתניהו, רוב גדול (82%) השיבו שלא צריך לפטר את גלנט אל מול 9% בלבד שהשיבו שכן.

עוד בדקנו אם הציבור חושב שגלנט צריך להתפטר ביוזמתו. 47% השיבו שלא צריך להתפטר, מול 39% שהשיבו כן. 14% השיבו שאינם יודעים. מחצית (50%) ממצביעי גוש נתניהו סבורים שגלנט צריך להתפטר, מול 23% ממצביעי גוש מתנגדי נתניהו שגם חושבים שעל שר הביטחון לעזוב.

בנימין נתניהו ומשה גפני במליאה | צילום: יונתן זינדל, פלאש 90

בסקר גם בדקו מה דעת הציבור על המהלך של נתניהו, שהחליט לקדם את חוק הגיוס שהוגש על ידי בני גנץ בממשלה הקודמת ועבר בקריאה ראשונה בכנסת. 38% מכלל המדגם השיבו שלא תומכים, מול 36% שכן תומכים. יותר מרבע (26%) השיבו שהם לא יודעים.

הסקר גם בחן אפשרות של חיבור בין העבודה ומרצ לרשימה אחת בראשות יאיר גולן. אם שתי המפלגות היו רצות ביחד והבחירות היו נערכות היום, בתרחיש כזה המחנה הממלכתי בראשות גנץ נחלשת ב-2 מנדטים ומקבלת 27, הליכוד בראשות נתניהו נותרת עם 19 מנדטים, יש עתיד בראשות לפנד נחלשת ב-2 מנדטים ומקבלת 14, ישראל ביתנו בראשות ליברמן נותרת עם 11 מנדטים, ש"ס בראשות דרעי נותרת עם 10 ואחריה עוצמה יהודית בראשות בן גביר שמקבלת 9.

הרשימה של העבודה-מרצ בראשות יאיר גולן מקבלת 8 מנדטים, מספר זהה לשל יהדות התורה ראשות גולדקנופף. אחריהן, חד"ש-תע"ל שנותרת עם 5, וכך גם רע"ם בראשות עבאס שגם מקבלת 5 מנדטים. הציונות הדתית בראשות סמוטריץ' סוגרת את הרשימה עם מנדטים. בתרחיש כזה, שבו מרצ כן נכנסת לכנסת ברשימה עם העבודה, שוב בל"ד והימין הממלכתי של גדעון סער עדיין לא עוברות את אחוז החסימה. 

בסוגיית "היום שאחרי" 40% מהנשאלים השיבו שצריך להיות שלטון צבאי ישראלי, ומנגד 40% בחרו בשליטה של גורמים פלסטינים בגיבוי מדינות ערב. 20% השיבו שאינם יודעים.

בחדרי חרדים

רוצים להצטרף לקבוצות הווטסאפ של כל רגע?

לבקשת הצטרפות למוגנים וכשרים

להצטרפות ישירה לקבוצות

מצאת טעות בכתבה? תוכן שאינו ראוי לאתר? דווח לנו

שיתוף כתבה זו

 צבע אדום