סקר חדש: כך הייתה נראית תמונת המנדטים אם היו נערכות בחירות

ברקע המחלוקות ההולכות וגוברות על ניהול המלחמה והמחלוקת הקשה בסוגיית הגיוס, סקרים חדשים מעלים כי מפלגתו של גנץ נחלשת. בסקר חדשות 12, לראשונה גנץ יורד מתחת ל-30 מנדטים. כל הנתונים

אביחי חבר | פוליטי 16.5.2024 | 21:18

נתניהו חובש כיפה בכנסת | צילום: יונתן זינדל, פלאש 90

ברקע המחלוקות ההולכות וגוברות על ניהול המלחמה והמחלוקת הקשה בסוגיית הגיוס פורסמו הערב (חמישי) סקרים חדשים שמעלים כי מפלגתו של גנץ נחלשת.

על פי סקר חדשות 14, אילו הבחירות היו נערכות היום מפלגת הליכוד של ראש הממשלה בנימין נתניהו מתחזקת מהסקר הקודם וזוכה ל-26 מנדטים.

מפלגת המחנה הממלכתי, של חבר הקבינט המדיני בטחוני השר בני גנץ, נחלשת בשלושה מנדטים ומקבלת על פי הסקר, 20 מנדטים. מפלגת יש עתיד של יו"ר האופוזיציה יאיר לפיד עולה מעט מהסקר הקודם ומקבלת – 

מפלגת ש"ס יציבה על 10 מנדטים, עוצמה יהודית של השר לביטחון לאומי איתמר בן גביר זוכה על פי הסקר ל-10 מנדטים, ישראל ביתנו בראשות אביגדור ליברמן מקבלת 8 מנדטים, ויהדות התורה מקבלת גם היא על פי הסקר – 8 מנדטים.

רע"מ של מנסור עבאס מקבלת 6 מנדטים, הציונות הדתית זוכה לחמישה מנדטים, מפלגת העבודה על שישה מנדטים. מרצ וחדש-תע"ל מקבלים כל אחת ארבעה מנדטים. מפלגת בל"ד והימין הממלכתי של גדעון סער לא עוברות את אחוז החסימה.

בחלוקה לגושים, גוש הימין שומר על כוחו מהסקר הקודם ומשיג 58 מנדטים, בעוד גוש המרכז-שמאל מביא בסקר 52 מנדטים בלבד. המפלגות הערביות מקבלות 10 מנדטים.

בסקר נשאלו הנסקרים מי המתאים ביותר לכהן כראש הממשלה, בנימין נתניהו או בני גנץ.  43% מהנשאלים השיבו שראש הממשלה בנימין נתניהו מתאים יותר לתפקיד, לעומת 34% מהמשיבים שבחרו בני גנץ כמתאים יותר. 23% השיבו שאף אחד מהם אינו מתאים.

בשאלת ההתאמה לראשות הממשלה בין נתניהו ללפיד, הפער גדול משמעותית. 45% טענו שבנימין נתניהו לעומת 30% שטענו כי יו"ר האופוזיציה יאיר לפיד מתאים יותר לתפקיד. 25% מהמשיבים סבורים שאף אחד מהם אינו מתאים.

המדגם נערך על ידי שלמה פילבר וצוריאל שרון באמצעות דיירקט פולס בע"מ עבור עכשיו 14 בתאריך ה-16 במאי 2024, באמצעות מערכת דיגיטלית בשילוב פאנל, בקרב 925 נדגמים בוגרים (18+) המהווים מדגם מייצג של האוכלוסייה הכללית בישראל. טעות הדגימה הסטטיסטית 4.0% ± בהסתברות של 95%.

סקר חדשות 12

על פי סקר חדשות 12, אילו הבחירות היו מתקיימות היום, המחנה הממלכתי בראשות גנץ הייתה המפלגה הגדולה בישראל עם 29 מנדטים – ירידה של 2 מנדטים מהסקר הקודם שנערך בסוף אפריל ולראשונה מאז המלחמה מתחת ל-30.

הליכוד בראשית נתניהו היא השנייה בגודלה עם 19 מנדטים, עלייה של מנדט אחד. אחריהן, יש עתיד בראשות לפיד שנותרת עם 15 מנדטים, ישראל ביתנו בראשות ליברמן מתחזקת במנדט אחד ועולה ל-11, ואחריהן ש"ס שנותרת עם 9 מנדטים.

עוצמה יהודית בראשות בן גביר נחלשת במנדט אחד ומקבלת 9 מנדטים, יהדות התורה בראשות גולדקנופף נותרת עם 8 מנדטים, חד"ש-תע"ל מתייצבת על 5 מנדטים, מספר זהה שתקבל רע"ם בראשות עבאס. מרצ נותרת עם 4 מנדטים – מספר מנדטים זהה לציונות הדתית בראשות סמוטריץ', שהפעם כן עוברת את אחוז החסימה.

גם בסקר הזה הימין הממלכתי של גדעון סער לא עוברת את אחוז החסימה (1.0%), כך גם העבודה (1.8%) ובל"ד (2.5%).

בחדרי חרדים

רוצים להצטרף לקבוצות הווטסאפ של כל רגע?

לבקשת הצטרפות למוגנים וכשרים

להצטרפות ישירה לקבוצות

מצאת טעות בכתבה? תוכן שאינו ראוי לאתר? דווח לנו

שיתוף כתבה זו

 צבע אדום