סמוטריץ': "חידוש המסחר מול רצועת עזה מהווה חריגה"

שר האוצר בצלאל סמוטריץ׳ דורש הבהרות מראש הממשלה ומקבינט המלחמה על חידוש המסחר בין סוחרים ביו״ש לסוחרים בעזה בניגוד להחלטת הקבינט. לדבריו, "חידוש המסחר מול רצועת עזה בחוסר סמכות ומהווה חריגה מהחלטת הקבינט"

אברהם פריינד | פוליטי 16.5.2024 | 21:10

בצלאל סמוטריץ' | צילום: יונתן זינדל, פלאש 90

שר האוצר בצלאל סמוטריץ׳ שיגר הערב (חמישי) פנייה לראש הממשלה, שר הביטחון וחברי קבינט המלחמה ובו כתב : ״האירוע הקשה של חסימת שיירת משאיות הסיוע באזור מעבר תרקומיה הביא אותי לברר את מקורן ויעודן של הסחורות שאמורות היו לעבור מיו"ש לרצועת עזה ומהבירור שערכתי עולים שני דברים:

1. מדובר בסחורות מסוחרים פרטיים לסוחרים פרטיים. 2. נטען ע"י מספר גורמים בצה"ל כי מדובר בסיוע הומניטרי ממחסני האו"ם ביהודה ושומרון שמיועד לרצועת עזה כחלף הציר המצרי שסגור כרגע בהחלטה מצרית".

בעקבות הממצאים דורש סמוטריץ' כדלהלן: "ראשית, אבקש לקבל תשובה מוסמכת באשר למקור וייעוד הסחורות". לדבריו, "ככל ואכן מדובר על סחורות פרטיות מסוחרים לסוחרים הרי שמדובר בחריגה מהחלטות הקבינט. הקבינט אישר הכנסת סיוע הומניטרי מארגונים בינ"ל או מדינות וממש לא את חידוש הסחר הפרטי למול רצועת עזה.

ככל שמדובר אכן בסחורות כאמור, אבקש לדעת מי הורה לטעון בדיונים פנימיים כי מדובר בסיוע הומניטרי שמקורו במחסנים של האו"ם ולכאורה להסתיר את האמת".

שר האוצר הוסיף: "ממידע שהגיע אלי עולה כי אתמול בלילה גם הוכנסה סחורה פרטית שמקורה בישראל. גם הנ"ל אינו עולה בקנה אחד עם החלטות הקבינט, ועל פניו נעשה בחוסר סמכות.

אבקש לקבל את פירוט הסחורת שהוכנסו ולדעת מי הגורם שהחליט ואישר זאת. למותר לציין כי לסחורה שמקורה בישראל ישנן גם השלכות כלכליות בהיבטי מכס והתחשבנויות מיסוי, שהם בסמכותי כשר אוצר על פי חוק ובתפעולו של המכס, כך שהנ"ל נדרשות לעבור, אם בכלל, דרך המכס ובאישורו ופיקוחו.

עוד אבקש לקבל את רשימת הסוחרים שאליהם יועדה הסחורה ברצועת עזה, את אזור פעילותם ברצועה ואת שיוכם הפוליטי/ארגוני בהתאם לידוע למערכת הביטחון", כך שר האוצר.

בחדרי חרדים

רוצים להצטרף לקבוצות הווטסאפ של כל רגע?

לבקשת הצטרפות למוגנים וכשרים

להצטרפות ישירה לקבוצות

מצאת טעות בכתבה? תוכן שאינו ראוי לאתר? דווח לנו

שיתוף כתבה זו

 צבע אדום