באפגניסטן קוראים לתיירים לחזור: הסינים נוהרים

זרים מבקרים יותר ויותר באפגניסטן. בשנת 2021 היו 691 תיירים זרים. בשנה שעברה היו כבר 7,000 תיירים. זרם המבקרים הזרים הגדול ביותר מגיע מסין

יענקי פרבר | חדשות בעולם 14.5.2024 | 14:30

אזרחים באפגניסטן | צילום: Pixabay

ארגון הטליבאן השולט באפגניסטן, משכנע תיירים לבקר באפגניסטן - ונראה שזה עובד. זרים מבקרים יותר ויותר במדינה. בשנת 2021 היו 691 תיירים זרים. בשנת 2022, המספר הזה עלה ל-2,300. בשנה שעברה היו 7,000, כך דיווח ה'דיילי מייל'.

הבאזז סביב התיירות האפגנית נזקף לזכות הירידה באלימות, והגדלת מספר הטיסות למדינות כמו דובאי.

עם זאת, שליטי אפגניסטן הם מוקצים בעולם, בשל איום בטרור והגבלות על נשים, עליהן נאסר ללכת ללימודים, לעבוד מחוץ לבית ולצאת לכל מקום ללא אפוטרופוס. כלכלת המדינה במצב נוראי, התשתיות גרועות והעוני רב.

זרם המבקרים הזרים הגדול ביותר מגיע מסין בגלל אוכלוסייתה הגדולה והמרחק הלא רב בין המדינות, כך לדברי מוחמד סעיד, ראש מחלקת התיירות בקאבול. 

לאפגניסטן יש גם יתרונות על פני כמה משכנותיה. "הם אמרו לי שהם לא רוצים לנסוע לפקיסטן כי זה מסוכן והם מותקפים. היפנים אמרו לי את זה גם" אמר סעיד. "זה טוב בשבילנו".

ובכל זאת, ישנם מכשולים רבים בדרך להתפתחות התיירות האפגנית. הגישה לויזה קשה ויקרה. מדינות רבות גם ניתקו את הקשר עם אפגניסטן לאחר שהטליבאן חזר לשלטון, ואף מדינה לא מכירה בהם כשליטים הלגיטימיים של המדינה למעט מדינות בודדות. שגרירויות אפגניסטן סגרו או השעו את פעילותן. 

יש מאבק מתמשך בין השגרירויות והקונסוליות של אפגניסטן, המאוישות על ידי אנשים מהממשל לשעבר שנתמך על ידי המערב, לבין אלה שנמצאים בשליטה מלאה של ממשל הטליבאן.

משרד החוץ האמריקאי מזהיר את אזרחי ארה"ב להימנע מנסיעה לאפגניסטן מכל סיבה שהיא. "קבוצות טרור פעילות במדינה ואזרחי ארה"ב הם מטרות לחטיפה ולמעצרים לא חוקיים" מסרה ארה"ב. 

יש בעיות בכבישים, חצי מהם סלולים וחצי לא כל כך. בחלקים מסוימים של המדינה אין בכלל כבישים, וחברות התעופה נמנעות מלטוס במרחב האווירי של אפגניסטן.

למרות האתגרים, מנהל מחלקת התיירות רוצה שאפגניסטן תהפוך למעצמת תיירות, שאיפה שנתמכת על ידי המנהיגים הבכירים של הטליבאן.

בחדרי חרדים

רוצים להצטרף לקבוצות הווטסאפ של כל רגע?

לבקשת הצטרפות למוגנים וכשרים

להצטרפות ישירה לקבוצות

מצאת טעות בכתבה? תוכן שאינו ראוי לאתר? דווח לנו

שיתוף כתבה זו

 צבע אדום