אלמוני חפר בעומק יותר ממטר בקברו של פוליטיקאי גרמני

קברו של פוליטיקאי גרמני וולפגנג חולל. מישהו חפר בור בעומק מטר בקברו של הפוליטיקאי הגרמני וולפגנג שויבלה, אבל לא הגיע לארון המתים. המניע לאירוע טרם ידוע

יענקי פרבר | חדשות בעולם 14.5.2024 | 10:34

אילוסטרציה | צילום: pixabay

בור בעומק של יותר ממטר התגלה ביום שני בבוקר על ידי עובדי העירייה בקברו של פוליטיקאי גרמני וולפגנג שויבלה בעיר אופנבורג שבדרום-מערב המדינה.

חוקרי משטרה אמרו שהבור היה בעומק של כ-1.2 מטרים ולא הגיע לארון הקבורה של שויבלה, שמת בדצמבר האחרון בגיל 81. לפי הרשויות אין מידע על רקע או מניע אפשרי לאירוע. המשטרה מחפשת עדי ראיה.

שויבל היה במפלגת איחוד הנוצרי-דמוקרטי השמרני ואחת הדמויות המשפיעות ביותר בהיסטוריה של גרמניה. שויבלה כיהן כנשיא ה-13 של הבונדסטאג בין השנים 2017 ל-2021.

הוא היה חבר הפרלמנט הדמוקרטי בעל הכהונה הארוכה ביותר בתולדות גרמניה. הפוליטיקאי השמרני כיהן גם כשר הפנים ושר האוצר, עיצב את הפוליטיקה הגרמנית במשך עשרות שנים.

הוא עזר לגבש את איחוד גרמניה ב-1990 וניווט את גוש האירו במשבר החובות, כמו לחץ על יוון לבצע מהלכים לא פופולריים בכלכלה היוונית ב-2009.

פוליטיקאים גרמנים הגיבו בזעזוע על חילול קברו של שויבלה. "חילול קברו של וולפגנג שויבל הוא פשע מגעיל", אמרה שרת הפנים ננסי פאסר, ותיארה אותו כ"פשע נתעב שיש להעמיד לדין את מבצעו בחומרה".

גם יורשו של שויבל כיו"ר הבונדסטאג, ברבל באס, היה "המום ועצוב עמוקות" מהאירוע.

"זה בלתי נסבל שיש אנשים שמחללים את קברו של וולפגנג שויבלה", אמר נשיא הבונדסטאג.

בחדרי חרדים

רוצים להצטרף לקבוצות הווטסאפ של כל רגע?

לבקשת הצטרפות למוגנים וכשרים

להצטרפות ישירה לקבוצות

מצאת טעות בכתבה? תוכן שאינו ראוי לאתר? דווח לנו

שיתוף כתבה זו

 צבע אדום