תיעוד: גנבים הצמידו מעקב למכשירי אשראי בשכונות חרדיות

‏מכשירי אשראי בשכונות חרדיות בברוקלין היו תחת מעקב של גנבים שהצמידו חלק מיוחד להעתקת מספרים למכשירי האשראי. בעלים של חנות מכולת בשיכון סקווירא גילה כי מכשיר האשראי בחנותו עם חלק להעתקת מספרי אשראי ודיווח על כך לכל בעלי העסקים

יענקי פרבר | חדשות בעולם 13.5.2024 | 21:05

הזיוף מוצמד על החלק המקורי | צילום: באדיבות המצלם

חנויות מכולת ברחבי שכונות חרדיות בוויליאמסבורג, פלטבוש ובורו פארק בברוקלין ניו יורק, היו תחת מעקב של גנבים מתוחכמים. אלה הצמידו חלק מיוחד להעתקת מספרי אשראי במספר מכשירים במכולות וגם העתיקו מספרי כרטיסי מזון שהמדינה מחלקת למשפחות שזכאיות לכך.

במשך ‏חודשים הקהילות החרדיות באזור הוזהרו לפקוח עין, אבל ביום שישי האחרון התגלו החלקים שהוצמדו במספר מכשירים. בעלים של חנות מכולת בשיכון סקווירא ששמע על כך, בדק אתמול את מכשיר האשראי בחנותו, וגילה כי מוצמד אליו מכשיר העתקת מספרי אשראי.

בעל החנות הזמין משטרה שפתחה בחקירה, לא ברור כמה זמן המכשיר היה שם, והתושבים התבקשו לבדוק חריגות אשראי. מספר חנויות נוספות באזורים חרדיים דיווחו שבדקו וגילו את מכשירי המעקב.

ל'בחדרי חרדים' נודע כי הגנבים מגיעים לחנויות בזוגות, אחד מעסיק את בעל החנות עם שאלות סרק, בינתיים השני מצמיד חלק קטן ומאד דומה למקלדת האשראי, הגנבים עוזבים את העסק וחוזרים לביתם שם עם וויפיי הם מתחברים למכשירים ושואבים נתונים של כרטיסי האשראי. 

בקהילות החרדיות בניו יורק הזהירו שוב את התושבים על כך, ובעלי החנויות התבקשו לבצע בדיקות תכופות. מעל 80 חנויות בדקו את המכשירים שלהם, לפחות 5 גילו כי למכשירים הוצמד חלק לגילוי פרטי האשראי.

 

בחדרי חרדים

 

רוצים להצטרף לקבוצות הווטסאפ של כל רגע?

לבקשת הצטרפות למוגנים וכשרים

להצטרפות ישירה לקבוצות

מצאת טעות בכתבה? תוכן שאינו ראוי לאתר? דווח לנו

שיתוף כתבה זו

 צבע אדום