אמא לביאה: מכיסא הגלגלים לעזרת בנה החולה

גב' בינקה היא לא סתם אמא, היא לביאה מזן נדיר במיוחד • כבר 11 שנה היא מתמודדת עם טרשת נפוצה שתקפה אותה בחריפות רבה, ומעולם לא התלוננה או ביקשה עזרה • אבל כשהתברר שהבן שלה זקוק לטיפול מול המחלה הקשה ממנה הוא סובל, היא לא נשארה אדישה • סיפור מעורר השראה!

בשיתוף קופת העיר | חרדים | תוכן שיווקי 13.5.2024 | 15:14

כסא גלגלים | צילום: שאטרסטוק

אשה חרדית, מורה בסמינרים מהטובים ביותר, מרצה דגולה ואם בישראל. כל התארים הללו הולמים את גב' בינקה כמו כפפה ליד, או אולי יותר מדויק יהיה לומר שהם הלמו אותה עד לפני 11 שנה. 

מאז קרה לה משהו... היא חלתה בטרשת נפוצה, מחלה איומה, כשהיא תוקפת בעוצמה, היא מחוללת שמות בגוף האדם. 

גב' בינקה הפכה משותקת, וכיום היא מרותקת לכסא גלגלים, וחייבת עזרה 24 שעות ביממה, מה שאומר שיש לה שתי עובדות זרות שעובדות במשמרות מסביב לשעון! 

למרות השיתוק ממנו היא סובלת, גב' המשיכה לעבוד, והתפרנסה לא רע עד שפרצה המלחמה. היא היתה מוסרת הרצאות מתוך כיסא הגלגלים שלה, נוסעת לכל מקום בארץ, מרצה ומשתכרת בכבוד. בעלה עובד 'מצאת החמה ועד 'צאת הנשמה', וגם הוא מכניסה משכורת טובה. 

עבור משפחה רגילה המשכורת שלהם היתה יכולה להספיק לחיים ברמה יפה, אבל ההוצאות שלהם עצומות, בגלל הטיפול האינטנסיבי וההוצאות הרפואיות הרבות, מה שקצבת הנכות והביטוחים השונים לא מכסים באופן מלא, ואפילו לא חצי... 

לעזרה דחופה למשפחה הגיבורה הקליקו כאן>>>

אבל לפני ארבע שנים חלה בנה, לייבי, במחלה הממארת ל"ע. הוא מטופל היטב ב"ה, אבל באחרונה נוצר צורך בטיפול נוסף, יקר מאוד, וכשזה מצטרף לכל האמור, יחד עם העובדה שעם פרוץ המלחמה חלה ירידה גדולה מאוד במספר ההרצאות אליהן היא מוזמנת, תחילה בגלל המצב בדרום ובהמשך בגלל שפשוט אין כמעט כינוסים וימי עיון, המצב הכלכלי שלהם לא מאפשר להם להעניק לילד את הטיפול לו הוא זקוק כל כך. 

כשזה המצב, גב' כבר לא שומרת על שתיקה, היא מנסה בכל דרך לבקש עזרה, היא חייבת לעזור לבנה, להציל אותו ולהעניק לו את הטוב ביותר. גם כך הוא משלם מחיר לא פשוט על כך שאמו מושתקת ונאלצת לגדל אותו בדיבור בלבד, היא לא תיתן לו לסבול בנוסף גם ממחסור של טיפול מציל חיים. 

זה המקום שבו אנחנו לא יכולים להישאר אדישים. אסור לנו לסובב את הראש ולהפנות את המבט לכיוון אחר. זהו מקרה מצוקה כואב במיוחד, מקרה שבו בני המשפחה עושים כל שלאל ידם כדי להשתדל שלא ליפול למעמסה על הציבור, אבל למרות כל המאמצים הם הגיעו לנקודה שבה לא נותרה להם ברירה. וכשהם הגיעו לנקודה הכואבת הזאת, אנחנו חייבים לעזור להם. אנחנו פשוט חייבים!!! 

לעזרה דחופה למשפחה הגיבורה הקליקו כאן>>>

בחדרי חרדים

 

רוצים להצטרף לקבוצות הווטסאפ של כל רגע?

לבקשת הצטרפות למוגנים וכשרים

להצטרפות ישירה לקבוצות

מצאת טעות בכתבה? תוכן שאינו ראוי לאתר? דווח לנו

שיתוף כתבה זו

 צבע אדום