החסידים שכחו ממצות כיבוד אם ואם? | ההבהרה של ר' סיני

הרה"צ רבי סיני הלברשטאם עורר סערה בעקבות דברים שנאמרו בשיעורו. לאחר הסערה הבהיר את דבריו

משה ויסברג | חרדים 13.5.2024 | 15:56

הרה"צ רבי סיני הלברשטאם | צילום: יהודה פרקוביץ

הגאון הצדיק רבי סיני הלברשטאם, אב"ד 'דברי חיים' ורב שכונת שיכון ג' בבני ברק דיבר במסגרת שיעורו השבועי בשבוע שעבר והעלה נושא כאוב בעולם החסידות ואף נאלץ להבהיר את דבריו. 

הרב הלברשטאם דיבר כביכול בדבריו על גדולי ישראל מהדור הקודם ויבלחט"א, ועורר כל כך שהחסידים מרוב שהם דבוקים ברבותיהם שוכחים מקיום מצוות כיבוד אב ואם. לדבריו הם מעדיפים להיות קשורים ודבוקים לרבי ולצדיק במקום להיות עם ההורים ולכבדם.

 

רבי סיני הלברשטאם בשיעורו על כיבוד אם ואם צילום: באדיבות המצלם

הדברים עוררו סערה גדולה בעולם החסידות ובשיעור השבוע הבהיר את דבריו ואמר: "היות ובשיעור של פר' קדושים דיברתי מעניין של כיבוד אב ואם, ואמרתי אולי דברים שלא הייתי צריך לאמרם, אמרתי את זה בעקבות סיפור ששמעתי שהיה וויכוח בין אבא לבן איפה לשהות בליל הסדר, האם בצל האבא שיוכל לקיים מצוות והגדת לבנך או בצל הרבי וכו', איפה שמרגיש התעלות רוחנית יותר גדולה. המעשה הנ"ל הפריע לי מאוד, הרי יש מצווה לקום פעמיים ביום לאבא ואמא וכו'".

 

ההבהרה של רבי סיני הלברשטאם צילום: באדיבות המצלם

ר' סיני המשיך והבהיר את דבריו: "מרוב אורייתא דקא מרתחא ביה, באם אמרתי דברים שפגעתי בהם אני מבקש סליחה ומחילה ושימחלו לי, אם מישהו נפגע מזה, גם להקב"ה אומרים שלש פעמים ביום סלח לנו, אדרבה ואדרבה האידישקייט מחזיק רק עם התקשרות לצדיק והחבריא קדישא ולחסידים ואנשי מעשה, וכל אחד צריך צדיק ומורה דרך באידישקייט, ורק ע"י כך אפשר לעבור את ניסיונות הדור רק ע"י שדבוקים לצדיקים, הקב"ה יעזור לעורר בני ישראל לתורה ויר"ש ומידות טובות, ושנוכל לפעול רק טוב ושנזכה לגאולה השלימה במהרה בימינו אמן".

 

בחדרי חרדים

רוצים להצטרף לקבוצות הווטסאפ של כל רגע?

לבקשת הצטרפות למוגנים וכשרים

להצטרפות ישירה לקבוצות

מצאת טעות בכתבה? תוכן שאינו ראוי לאתר? דווח לנו

שיתוף כתבה זו

 צבע אדום