הרבי התבטא בבוקר שמחת תורה: "משהו לא טוב קורה לעם ישראל"

מאז שמחת תורה החל מצבו הרפואי של האדמו"ר מביאלא זצ"ל להידרדר. הרבי קם לפנות בוקר התבטא בדברים שנראו שמימיים, אבל רק אחרי כמה שעות התבררה עוצמת הזוועות. וגם: סיפורים נוספים ויוצאי דופן מחצי השנה האחרונה | מיוחד

משה ויסברג | חרדים 13.5.2024 | 17:10

הרבי מביאלא זצ"ל | צילום: שוקי לרר

שמועות רבות סביב הסתלקותו של האדמו"ר מביאלא זצ"ל, זקן חברי מועצת גדולי התורה ובעל ה'מבשר טוב' שכבר היה אמור להשתחרר מבית החולים ביום שישי, אך לפתע פתאום הרבי השיב את נשמתו ליוצרה בחדרו בבית החולים.

קודם לכן סיפרו לרבי זצ"ל על פטירתה הפאתומית של בת אחיינו האדמו''ר מספינקא, מרת חנה דייטש ע"ה, שנפטרה בגיל 30 והותירה יתומים בביתה. 

כזכור, כבר משמחת תורה האחרון החל מצבו של הרבי להידרדר וכפי שמעיד הגאון הצדיק רבי יחיאל מיכל ויינר רב חסידי ביאלא בבית שמש, תלמיד חכם עצום הנודע כצדיק אמיתי ומחשובי חסידי ביאלא, שאמר בשבעה כי האדמו"ר מביאלא זצ"ל נחלה בחולי האחרון כבר בשמחת תורה בבוקר אז החלה המלחמה בדרום.

עוד קודם הפריצה מעזה ליישובי העוטף, הרבי התעורר לפנות ואמר לגבאי שחלם חלום מאד קשה על משהו לא טוב שקרה לעם ישראל ובבוקר כבר לא יצא לתפילה ולהקפות, ומאז לא יצא בכלל מהבית.

ביום הפורים השנה כשהגיע שליח מאת האדמו"ר מבעלזא למסור 'משלוח מנות' כמדי שנה לאדמו"ר מביאלא זצ"ל, לא ניתן היה להיכנס לחדרו מפאת חולשתו. הגבאי יצא לקבל את פני השליח וביקש בשליחות האדמו"ר זצ"ל להזכירו אצל האדמו"ר מבעלזא שיחזור לכוחותיו ויוכל ליכנס לעריכת הטיש ביום הפורים.

 

הרבי זצ"ל מקבל משלוח מנות ששלח הרבי מבעלזא בשנה שעברה | צילום: ארכיון

השליח התקשר מיד לבית האדמו"ר מבעלזא למסור את השליחות, ותפילת צדיק עשתה רושם, ואכן כעבור כמה שעות נכנס האדמו"ר זצ"ל לעריכת הטיש לכבוד יום הפורים לשמחת לב קהל המוני החסידים.

עוד נודע ל'בחדרי חרדים' כי לפני שנה שלח הרבי את הגבאי לר' יעקב ולצר, מזכיר המועצת החסידית, כדי שיתאספו ויחליטו שלא מתערבים במחלוקת על הרפורמה כי זה יביא רק צרות.

בנוסף, הרבי אמר שמהמלחמה הזו יצא בסוף טוב והרבה יחזרו בתשובה. לקהילת החסידים בצפת, שהיא בין הקהילות הכי גדולות של החסידוּת אמר שאין מה לפחד מהמלחמה בצפון; לא לעזוב את צפת (אפילו שלרובם אין ממ"ד בבית), כי בצפת יסתיים בטוב ולא יצליחו לפגוע באופן משמעותי.

חשוב לציין, האדמו"ר מביאלא זצ"ל היה ידוע כיהודי מאד מיושב שבדר"כ לא דיבר דיבורים מן הסוג הזה.

בתוך כך, ביום חמישי בשעה 10:30 יתכנסו חסידי ביאלא לסיום השבעה בבית המדרש הגדול של החסידות בירושלים לקיים את רצונו ושאיפתו של הרבי זצ"ל, ולאחר מכן יעלו לציון בהר הזיתים. בשבת הקרובה יתכנסו החסידים ל'שבת התכנסות' בבית המדרש של החסידות לאורו ומשנתו של בעל ה'מבשר טוב' זצ"ל.  

 

עצרת השבעה בביאלא | צילום: באדיבות המצלם

 

המודעה על שבת התכנסות בביאלא | צילום: באדיבות המצלם

 

בחדרי חרדים

רוצים להצטרף לקבוצות הווטסאפ של כל רגע?

לבקשת הצטרפות למוגנים וכשרים

להצטרפות ישירה לקבוצות

מצאת טעות בכתבה? תוכן שאינו ראוי לאתר? דווח לנו

שיתוף כתבה זו

 צבע אדום