ממשל ביידן הכריז על סדרה של סנקציות נגד האיראנים

האמריקנים הטילו עיצומים נגד חמש חברות התומכות בייצור הפלדה של חברה איראנית, וכן נגד חברות המקושרות לתעשיית ייצור הכטב"מים באיראן. בריטניה הוסיפה 13 יעדים חדשים תחת משטר הסנקציות שלה נגד טהראן

ישראל לפקוביץ | חדשות בעולם 18.4.2024 | 18:00

טהרן, איראן | צילום: שאטרסטוק

ממשל ביידן הכריז על סדרה של סנקציות נגד מנהיגים וגופים הקשורים לחיל משמרות המהפכה האסלאמי של איראן, משרד ההגנה של טהראן ותוכנית הטילים והמל"טים, בעקבות מתקפת הטילים והמל"טים בסוף השבוע שעבר נגד ישראל.

משרד האוצר האמריקני הטיל סנקציות על 16 אנשים הקשורים לייצור מל"טים של איראן, וכן סיוע לגורמים הפועלים מטעם משמרות המהפכה.

משרד האוצר גם הטיל סנקציות על חמש חברות המספקות או רוכשות חומרי ייצור פלדה לחברת הפלדה Khuzestan של איראן.

גם בריטניה הטילה במקביל סנקציות נגד מספר ארגונים צבאיים איראנים, יחידים וגופים המעורבים בתעשיות המל"טים והטילים הבליסטיים של איראן. בריטניה הוסיפה 13 יעדים חדשים תחת משטר הסנקציות שלה נגד טהראן.

הנשיא ביידן אמר כי "איראן תישא באחריות עם הסנקציות החדשות. הן מכוונות למנהיגים ולגופים המקושרים למשמרות המהפכה של איראן, ומתואמות עם מדינות ה-G7. ארצות הברית ובעלות בריתה ינקטו בסנקציות ובצעדים נוספים בתגובה לפעילותה של איראן. אנחנו מחויבים לביטחונה של ישראל".

שר החוץ ישראל כ"ץ הגיב להחלטה האמריקנית ואמר: "אני מודה לנשיא ארצות הברית על מחויבתו הנחרצת לביטחון ישראל. זו ההזדמנות שלנו להקים חזית עולמית וקואליציה אזורית נגד איראן, יחד עם ארצות הברית, האיחוד האירופי ומדינות ערב המתונות, כדי לעצור את ראש הנחש שמאיים על היציבות העולמית".

 

בחדרי חרדים

רוצים להצטרף לקבוצות הווטסאפ של כל רגע?

לבקשת הצטרפות למוגנים וכשרים

להצטרפות ישירה לקבוצות

מצאת טעות בכתבה? תוכן שאינו ראוי לאתר? דווח לנו

שיתוף כתבה זו

 צבע אדום