חשבונות X פרו-נאציים פורחים תחת אילון מאסק

רשת NBC אימתה 150 חשבונות מאומתים שפרסמו או הגבירו תוכן פרו-נאצי. חשבונות X פרו-נאציים מאומתים פורחים תחת אילון מאסק

יענקי פרבר | חדשות בעולם 18.4.2024 | 12:13

אילון מאסק באושוויץ | צילום: יואב דודקוביץ

חשבונות ה-X (לשעבר טוויטר) של אילון מאסק הפכו למרכז משגשג לתמיכה ותעמולה נאצית, מנויים רשמיים משתפים נאומים של היטלר או תוכן המשבח את משטר רצח העם שלו.

רשת NBC חשפה שלפחות 150 חשבונות X של מנויים בתשלום ואלפי חשבונות ללא תשלום פרסמו או הגבירו תוכן פרו-נאצי ב-X בחודשים האחרונים, לעתים קרובות תוך הפרה של הכללים של X.

החשבונות בתשלום מפרסמים את התוכן באופן עקבי, תוכן מלא בחומר אנטישמי או פרו-נאצי. דוגמאות לכך הם שבחים לחיילים נאצים, שיתוף סמלים נאציים והכחשת שואה.

במהלך תקופה של שבעה ימים בחודש מרץ, שבעה מהפוסטים הפרו-נאציים המשותפים ביותר ב-X צברו 4.5 מיליון צפיות בסך הכל. פוסט אחד עם 1.9 מיליון צפיות קידם תיאוריית קונספירציה שקרית לפיה 6 מיליון יהודים לא נהרגו בשואה. יותר מ-5,300 חשבונות מאומתים ולא מאומתים שיתפו מחדש את הפוסט הזה, ופוסטים פופולריים אחרים שותפו מחדש מאות פעמים כל אחד.

אחד מחשבונות הפרימיום שייך לסטו פיטרס מפלורידה מנחה תוכנית אירוח באינטרנט, ששיבח את שריפת ספרי התלמוד בגרמניה של שנות ה-30. בחודש שעבר, פוסט שלו מכחיש את השואה הפך ויראלי ב-X עם 1.9 מיליון צפיות. לפיטרס יש יותר מ-574,000 עוקבים ב-X, שם הפוסטים שלו כוללים לעתים קרובות אנטישמיות, בתגובה לדברים, אמר פיטרס שרשת NBC משתמשת ב"טיעונים אד הומינם כדי ליצור נרטיבים".

מאסק גם החזיר מהשעיה את חשבונותיהם של הניאו-נאצים הבולטים אנדרו אנגלין וניק פואנטס. שניהם מושעים כעת, אם כי סרטונים שבהם פואנטס מטיל ספק בשואה עדיין נמצאים ב-X.

בחדרי חרדים

רוצים להצטרף לקבוצות הווטסאפ של כל רגע?

לבקשת הצטרפות למוגנים וכשרים

להצטרפות ישירה לקבוצות

מצאת טעות בכתבה? תוכן שאינו ראוי לאתר? דווח לנו

שיתוף כתבה זו

 צבע אדום