לקראת חג פסח 2024 חב"ד משיקה אתר מכירת חמץ אונליין

חג הפסח בפתח ובחב"ד משיקים אתר חדשני לביצוע מכירת חמץ לשנת 2024 תשפ"ד באופן מקוון, בהידור ובקלות

כתבה מקודמת | שיווק ופרסום | תוכן שיווקי 8.2.2024 | 08:22

צילום: freepik

בפסח התורה אוסרת על כל יהודי שיהיה בבעלותו חמץ במשך שבעה ימי החג. בהתאם להלכה היהודית בערב פסח יום י"ד ניסן סביבות השעה 11:00 בבוקר, צריך לבער את החמץ. כאשר קיימת כמות חמץ שאם נתחיל לבער אותו יהיה הפסד מרובה. על פי ההלכה וכך נפסק בשולחן ערוך הלכות פסח, אפשר לתת במתנה או למכור את כל האוכל שנשאר לגוי לפני החג. על ידי המכירה החמץ נחשב מבחינה משפטית לא בבעלות היהודי, וכך לא עוברים על איסור חמץ.

מכירת חמץ באינטרנט באופן מקוון

אנשים שלא רוצים לבער את כל החמץ יכולים למנות שליח [בדרך כלל ממנים את הרב שבקיא בהלכות המכירה] שימכור את כל החמץ לגוי. המכירה היא אמיתית בהתאם להלכה היהודית ויש לה תוקף משפטי, משמעותה שבאמת ובתמים מוכרים לגוי את החמץ בכל משך שבעת ימי הפסח. הליך המכירה הוא לא פשוט, ומורכב מהרבה מאד פרטי פרטים והלכות איך לבצע את המכירה בצורה נכונה באופן שתיהיה בעלת תוקף חוקי לפי המשפט העברי ולא תחשב כהערמה. למעשה הנוהג עובד באופן כזה שהטופס שאנשים ממלאים הוא סוג של מינוי הרשאה, כלומר בעת מילוי הטופס לא באמת מוכרים את החמץ אלא ממנים את הרב להיות שליח שימכור עבורנו את החמץ לגוי. באתר חב"ד אתם יכולים לבצע את הליך מכירת חמץ 2024 במהירות ובהידור, בדרך הטובה ביותר מבחינה הלכתית. אל תחכו לרגע האחרון! באפשרותכם למכור חמץ עכשיו  .

מה זה בעצם חמץ שאותו צוותה התורה לבער?

חמץ הוא אוכל העשוי מאחד הרכיבים הבאים: חיטה, שעורה, כוסמת, קוואקר ושיפון שבא במגע עם מים יותר משמונה עשרה דקות והחמיץ. דוגמאות לחמץ גמור אפשר להביא ממיני אוכלים רבים לדוגמא לחם,פיתות, לחמניות, פסטות, פתיתים, ועוד רבות כיוצא בזה.

המנהג לתת תרומה קמחא דפסחא

מכירת החמץ לא כרוכה או מותנית בתשלום אבל יש מנהג יהודי לתת תרומה לפסח בימים הסמוכים לחג

באפשרותכם לתרום קמחא דפסחא דרך אתר חב"ד. התרומה באתר חב"ד מאובטחת ומוכרת למס לפי סעיף 46.

כשרות ופיקוח על הליך המכירה

חובה לבצע את הליך המכירה באמצעות רב מומחה שמכיר טוב את ההלכה, כיום ישנם הרבה מאד רבנים מומחים שמבצעים כשירות את מכירת החמץ עבור בני קהילתם כך לדוגמא כמעט בכל יישוב חבד"י רב הקהילה מספק את השירות הזה עבור בני המקום. שעושים את ההליך באינטרנט חובה לעבוד עם אתר אמין וסמכותי שאכן אפשר לסמוך עליו שהדברים יעשו על הצד הטוב ביותר.

האם יש עדיפות ללכת לרב מאשר לבצע את המכירה באמצעות האינטרנט?

למרות ש-המנהג המסורתי היה ללכת לרב, ולהגביה חפץ [סוג של מעשה קניין הנקרא בשם "חליפין"] כיום עם התפתחות הטכנולוגיה דרכי מסחר עברו לדיגיטל ובהחלט גם את מכירת החמץ אפשר לעשות באמצעות האינטרנט לכתחילה עם כל ההידורים לרבות לפי השיטות המחמירות. נציין ששיטת חב"ד שאפשר למכור גם חמץ גמור. חשוב לנו לציין שהמכירה באתר חב"ד מיועדת רק עבור קהל פרטי ולא מיועדת לחנויות שמוכרים מזון.

איך זה שאפשר לבצע את הליך המכירה ללא מעשה קניין?

נדגיש שוב על פי ההלכה וכך נפסק בשולחן ערוך חושן משפט, מינוי שליחות יכול להתבצע גם בלי עדים ובלי מעשה קניין, אלא על ידי דיבור בלבד נוצר תוקף לשליחות. מכירת החמץ שאתם עושים באתר זה בעצם רק מינוי השליחות יש צורך לצרף שם מלא, מספר טלפון, כתובת מייל ולפרט כל מידע אודות החמץ. את המכירה בפועל לגוי זה כבר הרב עושה בשלב מאוחר יותר בסמוך לסוף הזמן בערב פסח.

מידע חשוב על חמץ שעבר עליו הפסח

מי שלא עשה מכירת חמץ כהלכה, החמץ שלו נאסר הן באכילה והן בהנאה זהו סוג של עונש שחז"ל גזרו על היהודי שעבר עבירה.

מתנגדי מכירת החמץ

ישנם פוסקים שהתנגדו להליך המכירה כפי שהוא היום משום שטענו שהמכירה היא סתם פיקציה סוג של עסקה מלאכותית ולא באמת בעלת משמעות הלכתי לפי המשפט העברי. בחסידות חב"ד וגם כן עדות נוספות רבות כן סומכים על המכירת חמץ  ללא פקפוק. זו הסיבה שכפי שכתבנו לעיל חובה ללכת לרב מומחה שמכיר את פרטי ההלכה לעומק ויודע לעשות את המכירה כראוי באופן שהיא תיהיה אמיתית ולא חס ושלום הערמה.

 

 

רוצים להצטרף לקבוצות הווטסאפ של כל רגע?

לבקשת הצטרפות למוגנים וכשרים

להצטרפות ישירה לקבוצות

מצאת טעות בכתבה? תוכן שאינו ראוי לאתר? דווח לנו

שיתוף כתבה זו

 צבע אדום