חשיבות איטום קירות חיצוניים

כאשר יש כשל באיטום זה יכול לבוא לידי ביטוי כבר בגשם הראשון או לאחר זמן מה. מה שכן, כאשר קיים כשל באיטום לאט לאט המים מחלחלים דרך הקירות וכתוצאה מכך אנחנו נראה עובשים בקירות, נפיחות צבע, קילופי צבע, רטיבות ונזילות

כתבה מקודמת | שיווק ופרסום | תוכן שיווקי 8.2.2024 | 08:16

צילום: איטום טל

איטום קירות חיצוניים הוא שלב סופי לאחר הקמת מבנה ויש לאטום מחדש לאחר שכבר שכבת האיטום הקיימת אינה עושה את העבודה כראוי. יש חשיבות גדולה לאיטום קירות חיצוניים, לקות באיטום יכולה להוביל לנזקים כבדים לחלק הפנימי של הבית ולהרס משמעותי. ריכזנו לפניכם את כל המידע הנדרש בנוגע לאיטום קירות חיצוניים.

מה גורם לכשל באיטום קירות חיצוניים?

לפני שנרחיב על שיטות איטום קירות חיצוניים - מה גורם לכך שאנחנו צריכים לחדש בכל פעם את שכבת האיטום? חידוש איטום קירות חיצוניים קורה אחת לכמה שנים, בהתאם לחומר האיטום בו בחרתם ובהתאם לרמת הביצוע של קבלן האיטום. חשוב להדגיש, יש לוודא תחילה שפג זמן האחריות לפני שאתם רצים לחדש איטום בכל מחיר - לכל שיטת איטום יש תקופת אחריות שיכולה לנוע בין שנים בודדות ולעיתים גם עד 10 שנים ויותר.

כשל איטום בקירות חיצוניים יכול לנבוע מכמה סיבות:

1.      סדקים בקיר - סדקים בקיר פוגעים בכשירות האיטום (לכן לפני ביצוע עבודות איטום יש לוודא שהמשטח ישר ללא סדקים).

2.      חלונות - הכשל יכול לנבוע בכלל מפתחים בקיר (חלונות, דלתות) ולאו דווקא מהקירות החיצוניים.

3.      גג - כשל באיטום קירות חיצוניים יכול בכלל להגיע מהגג ולאו דווקא מהקירות.

כשל ישיר בקירות חיצוניים לרוב מאופיין עם מבנים ישנים. במבנים ישנים שיטת החיפוי מבוססת על תערובת "שפריץ" (מלט וטיח). עם השנים יכולת האיטום של התערובת יורדת וכתוצאה מכך המים מחלחלים לתוך המבנה ועלולים ליצור נקבוביות. ניתן לזהות כשלים בקירות החיצוניים גם בחלק הפנימי של הבית עם הופעת רטיבות, לחות, הזעה של הקירות וקילופי צבע.

צילום: איטום טל

תהליך איטום קירות חיצוניים

נסביר בקצרה על התהליך, מכיוון שזה יכול לסייע לנו להבין את החשיבות הגדולה שיש באיטום קירות חיצוניים. כאשר מדובר על חידוש איטום קירות חיצוניים או כאשר מדובר על בניין שאינו חדש, יש לבדוק את מצב הטיח. במידה והטיח אינו תקין יש לבצע את עבודת הטיח מחדש או לתקן באופן נקודתי כדי להבטיח את תקינות התקנת שכבת האיטום. לאחר מכן, בהתזה או במריחה ניישם שליכט אקרילי או שליכט מחומר צמנטי. היתרון בשימוש בחומרים אלו היא הגמישות והיכולת לאטום סדקים בצורה נוחה. לאחר שיש לנו שכבת קיר אחידה ושטוחה נצפה את הקיר בסילר, יש לאטום משקופים וחלונות ורצוי לבצע יותר משכבת איטום אחת כדי להבטיח עמידות לטווח הארוך.

מה עלול לקרות עם כשל באיטום קירות חיצוניים?

כאשר יש כשל באיטום זה יכול לבוא לידי ביטוי כבר בגשם הראשון או לאחר זמן מה. מה שכן, כאשר קיים כשל באיטום לאט לאט המים מחלחלים דרך הקירות וכתוצאה מכך אנחנו נראה עובשים בקירות, נפיחות צבע, קילופי צבע, רטיבות ונזילות. בסופו של דבר המים יכולים לחלחל לתשתיות ולפגוע בתקינותם, המים יכולים להיכנס לבית ולהרוס את הריהוט, את הקירות וכיוצא בזה.

כאשר מדובר על בניין, התשלום עבור איטום קירות חיצוניים הוא מטעם ועד הבניין - משמע כל הבניין משלם עליו מכיוון שלרוב אי אפשר לפתור את הבעיה באופן נקודתי. לפני שאתם בוחרים בשיטת איטום כזו או אחרת עליכם להתייעץ עם בעל מקצוע מוסמך - קבלן איטום . הקבלן יכול להציע לכם מספר הצעות, כל הצעה תכלול מחיר, תקופת אחריות וזמן ביצוע. בהתאם לשיקולים שלכם תבחרו את שיטת האיטום הנכונה ביותר למבנה. נקודה אחרונה וחשובה, חשוב ליישם את האיטום במהלך חודשי הקיץ או בזמנים בהם אין גשם רציף כדי לזרז את התהליך.

 

רוצים להצטרף לקבוצות הווטסאפ של כל רגע?

לבקשת הצטרפות למוגנים וכשרים

להצטרפות ישירה לקבוצות

מצאת טעות בכתבה? תוכן שאינו ראוי לאתר? דווח לנו

שיתוף כתבה זו

 צבע אדום