אברהם פריינד: הוריו של אלי פלדשטיין שוחחו עימו הערב פעם נוספת. אלי אמר להוריו: "כואב לי על הצער שלכם. אני לא צריך להיות פה, לא עשיתי כלום!". השיחה נמשכה 4 דקות בלבד!.
כביש 6 יוארך בעוד עשרות קילומטרים: כל הפרטים
הוגשו 7 הצעות במסגרת הליך המיון המוקדם להארכת כביש 6 צפון בקטע שבין מחלף סומך ועד בית העמק | הפרויקט צפוי לשפר את החיבור בין אזור הצפון למרכז הארץ, להפחית משמעותית את הגודש בכבישים המרכזיים 70 ו-4 וכביש 22 בחלקו הצפוני ולתמוך בפיתוחו של כביש 4 כציר תחבורה ציבורית
ועדת המכרזים הבין משרדית הכוללת את משרדי האוצר, התחבורה וחברת חוצה ישראל, להקמת פרויקט הארכת כביש 6 צפון (מקטעים 8 ו9/א) בשיטת PPP (שיתוף הסקטור הפרטי), הודיעה אתמול (ראשון) כי 7 קבוצות הגישו את מועמדותן לשלב המיון המוקדם במכרז לתכנון, מימון, הקמה, הפעלה ותחזוקה של הארכת כביש 6 לצפון.
פרויקט הארכת כביש 6 לכיוון צפון כולל סלילת כ-22 קילומטר של כביש דו-מסלולי, ממחלף סומך ועד לבית העמק, והקמת שלושה מחלפים חדשים (אבליים, מכר ובית העמק). הפרויקט צפוי לשפר את החיבור בין אזור הצפון למרכז הארץ, להפחית משמעותית את הגודש בכבישים המרכזיים 70 ו-4 וכביש 22 בחלקו הצפוני ולתמוך בפיתוחו של כביש 4 כציר תחבורה ציבורית.
הפרויקט יוקם בשיטת BOT ויכלול תכנון, מימון, הקמה (לרבות שדרוג כבישים קיימים). עבודות ההקמה של הפרויקט יכללו בין היתר, עבודות סלילה, עבודות עפר, מבני דרך, ניקוז, שיקום נופי, מערכות אגרה, והקמת יתר המערכות והרכיבים המשלימים הנדרשים.
הקבוצות שהגישו הצעות במסגרת הליך המיון המוקדם הן:
1. דניה סיבוס בע״מ
2. שיכון בינוי בע״מ וקרן קיסטון
3. קבוצת מנרב בע״מ ומגדל חברה לביטוח בע״מ
4. קבוצת אשטרום בע״מ
5. קבוצת אורון בע״מ ואוליצקי תשתיות בע״מ
6. שפיר הנדסה אזרחית וימית בע״מ
7. אלקטרה בע״מ
הפרויקט מקודם באמצעות ועדת המכרזים הבין משרדית להארכת כביש 6 צפון (מקטעים 8 ו-9/א) בשיטת PPP המשותפת למשרד האוצר, משרד התחבורה, חברת חוצה ישראל וחברת ענבל, בראשות סגנית בכירה לחשב הכללי, אושרת דוד-דקר, והוא צפוי לכלול שני שלבים: שלב המיון המוקדם שהסתיים היום, ושלב המכרז שעתיד להתפרסם בתחילת שנת 2024.
מנכ"ל חברת חוצה ישראל, דן שנבך אמר: "אנו גאים להוביל את הפרויקט הלאומי להארכת כביש 6 לכיוון צפון, פרויקט יחיד מסוגו, המחבר את הצפון למרכז הארץ. הפרויקט יהווה מנוף כלכלי תעסוקתי אזורי, יביא להפחתה משמעותית בעומסי התנועה וישפר את איכות חיי תושבי הצפון. ישנה חשיבות גדולה בקידום פרויקטי תשתית תחבורתיים חיוניים ומרכזיים, בוודאי ובוודאי על רקע מלחמת חרבות ברזל״.