אברהם פריינד: הוריו של אלי פלדשטיין שוחחו עימו הערב פעם נוספת. אלי אמר להוריו: "כואב לי על הצער שלכם. אני לא צריך להיות פה, לא עשיתי כלום!". השיחה נמשכה 4 דקות בלבד!.
חדשות טובות: משרד התחבורה מפרסם טבלה חדשה של קבוצות רכב
המכוניות בישראל מחולקות לשבע קבוצות מחיר שונות ועל כל קבוצה משלמים מחיר מסוים של טסט. כיום על רכב חדש ששייך לקבוצה הראשונה שגבול המחיר שלה הוא שקל אחד עד 106,000 שקל משלמים אגרה בגובה 1,096 שקל
משרד התחבורה מפרסם טבלה חדשה של קבוצות רישוי לרכב והפעם אלה חדשות טובות לנהגים בישראל. כיום כל ישראלי צריך לשלם אגרות רישוי לרכב, למשל את הטסט. אבל כיצד קובעים את גובה אגרות הרישוי לרכב? באמצעות שבע קבוצות, כלומר כל המכוניות בישראל מחולקות לשבע קבוצות מחיר שונות ועל כל קבוצה משלמים מחיר מסוים של טסט. הקבוצות האלה תקפות גם ברכב משומש, כלומר יש שבע קבוצות לרכב החדש - ויש גם שבע קבוצות לרכב שגילו שנתיים, שלוש, וכיוצא בזאת.
לדוגמה: כיום על רכב חדש ששייך לקבוצה הראשונה שגבול המחיר שלה הוא שקל אחד עד 106,000 שקל משלמים אגרה בגובה 1,096 שקל. על רכב חדש ששייך לקבוצה השניה שגבולות המחיר שלה הם 106,001 שקל עד 128,000 שקל משלמים אגרה בגובה 1,393 שקל. אבל בשנה האחרונה התרחשו כמה תהליכים חשובים שהביאו לעליה במחירי המכוניות החדשות ולכן הגבולות של קבוצות הרישוי משתנים, כלומר משרד התחבורה מבצע התאמה בגובה של שבע הקבוצות השונות ומעלה את התקרה. לנהגים בישראל זה חשוב מאוד בגלל שמכוניות מסוימות שנפלו ב"תפר" ישלמו מחיר יותר נמוך על אגרת הרישוי – וזה כמובן בהנחה שמשרד התחבורה לא ייקר בקרוב את גובה אגרות הרישוי.
לדוגמה: כיום ועד מחרתיים שתהיה כבר שנה אזרחית חדשה, גובה קבוצת הרישוי הראשונה הוא שקל אחד עד 106,000 שקל. מ-2024 גובה הקבוצה יהיה שקל אחד עד 111,000 שקל. כלומר מי שיש לו למשל רצון לקנות מכונית חדשה שהמחיר שלה הוא 108,000 שקל צריך לדעת שכעת היא שייכת לקבוצת הרישוי השנייה ואגרת הרישוי שלה יותר יקרה, אבל עוד כמה ימים היא תהיה שייכת רק לקבוצה הראשונה, כלומר אגרת רישוי נמוכה, בגלל שהיא שווה פחות מ 111,000 שקל. במקרה של קבוצת הרישוי השנייה, כיום הגבולות שלה הם 106,001 שקל עד 128,000 שקל אבל השבוע הגבול הזה יזוז ויעמוד על 111,001 שקל עד 135,000 שקל. וכן הלאה.