אברהם פריינד: הוריו של אלי פלדשטיין שוחחו עימו הערב פעם נוספת. אלי אמר להוריו: "כואב לי על הצער שלכם. אני לא צריך להיות פה, לא עשיתי כלום!". השיחה נמשכה 4 דקות בלבד!.
רכבת במהירות 250 קמ"ש: מתל אביב לבאר שבע ב-38 דקות
הנסיעה תתבצע במסילת הרכבת המהירה באמצעות רכבות נוסעים מהירות שינועו במהירות של עד 250 קמ"ש | עם השלמת הפרויקט, יעמוד זמן הנסיעה מתחנת תל אביב ההגנה לאוניברסיטת באר שבע על 38 דקות בלבד
הקמת מסילת הרכבת המהירה לבאר שבע יוצאת לדרך: אתמול (ראשון) אבן דרך חשובה עם אישור התוכנית להקמת מסילת פלשת שורק - עוקף לוד בוועדה לתשתיות לאומיות (ות"ל), לקראת העברתה לאישור הממשלה. עם השלמת הפרויקט, יעמוד זמן הנסיעה מתחנת תל אביב ההגנה לאוניברסיטת באר שבע על 38 דקות בלבד.
הקמת מסילה מחושמלת להובלת מטענים ונוסעים בתוואי פלשת שורק היא פרויקט תשתית לאומית ברשת המסילות הארצית, הכלול בתוכנית האסטרטגית של רכבת ישראל לשנת 2040 אשר אושרה על ידי משרדי התחבורה והאוצר.
המסילה המהירה לבאר שבע מקודמת במסגרת התכנית האסטרטגית לחיבור בין ארבעת המטרופולינים חיפה, תל אביב, ירושלים ובאר שבע ונתב"ג, באמצעות רכבות נוסעים מהירות שינועו במהירות של עד 250 קמ"ש ובתדירות גבוהה של כל 10 דקות בשעות השיא.
תוואי המסילה שבתוכנית, שאישרה הועדה היום בכפוף להליך התנגדויות נוסף שצפוי להסתיים בתוך כשישה חודשים, מחבר את נמל אשדוד דרך מסילת החוף בקו אשקלון-תל אביב למסילת הדרום בקו נען-באר שבע, בתוואי המקביל לכביש הרוחב 7. הפרויקט כולל הכפלה של המסילה בין נען לבאר שבע, חיבור למסילה 1A בקו המהיר מירושלים לתל אביב דרך מסדרון 431, חיבור למסילה המזרחית באמצעות מסילת "עוקף לוד" דרך מחלף נשרים.
אורך תוואי המסילה הוא כ-83 ק"מ והוא כולל 2 מסילות מחושמלות המאפשרות תנועת רכבות במהירות 160 קמ"ש. התכנית כוללת תחנות נוסעים חדשות באזור גדרה ובאזור גזר, וכן הרחבת תחנת הנוסעים המאושרת בבני דרום.
התוכנית האסטרטגית של רכבת ישראל לשנת 2040 צופה כי עד שנה זו יתבצעו ברכבת כ-300 מיליון נסיעות בשנה בכל רחבי הארץ. בהתאם לכך, מקדמת הרכבת תכנית אסטרטגית הכוללת פיתוח משמעותי של רשת המסילות, חיבור מהיר בין המטרופולינים וקיצור זמני נסיעה. על פי התוכנית, תוקם רשת מסילות היררכית בהפרדה בין שירות בין עירוני מהיר עד 250 קמ"ש, ובין שירות פרברי אזורי במהירות של עד 160 קמ"ש.
לשם מימוש התכנית, מקדמים משרד התחבורה ורכבת ישראל שלוש תכניות תשתית לאומיות: תת"ל 79, הכוללת מסילות מהירות שיחברו בין מטרופולין באר שבע למטרופולינים ירושלים ותל אביב; תת"ל 65א' ותתל 65 ב' הכוללות מסילות מהירות במסילת החוף בין חיפה לב המפרץ לתחנת שפיים; ותת"ל 111 למסילות מהירות לבאר שבע.