ישפיע על המטופלים? קיצור יום העבודה בבתי החולים יוצא לדרך

אורך יום עבודה מירבי לרופא המבצע תורנויות בבתי חולים בפריפריה בימות השבוע לא יעלה על 19 שעות, ועד 21 שעות מקסימום - במקום 26 שעות, כפי שהיה נהוג בעבר. מתווה קיצור העבודה יחל כבר ביום ראשון, ה-3 בספטמבר

קובי ברקת | בריאות 30.8.2023 | 23:17

אילוסטרציה | צילום: unsplash

מזכירות ההסתדרות הרפואית אישרה היום (רביעי) פה אחד את הסכם העקרונות שגובש אמש בין הנהגת ההסתדרות הרפואית בראשות פרופ' ציון חגי והממונה על השכר במשרד האוצר, מר אפי מלכין.

ההסכם יאפשר את יציאתו לדרך של מתווה קיצור יום העבודה בבתי החולים בפריפריה כבר ביום ראשון, ה- 3 בספטמבר, בהתאם לתיקון ההיתר הכללי הנוגע לשעות העבודה והמנוחה של הרופאות והרופאים בישראל.

על פי ההבנות, יוענק, בין היתר, תשלום של 300% עבור "תורנות רבע" משלימה בת 4 שעות. הצדדים יחתמו בימים הקרובים על ההסכם.

כזכור, לפני כחודש חתמו במשרד העבודה יואב על המתווה החדש שיחול בעשרה בתי חולים בפריפריה, מתוך תפיסה שיש לחזק את הרפואה באזורים הללו. כמו כן, אורך יום עבודה מירבי לרופא המבצע תורנויות בבתי חולים בפריפריה בימות השבוע לא יעלה על 19 שעות, ועד 21 שעות מקסימום - במקום 26 שעות, כפי שהיה נהוג בעבר. כמו כן, נקבעו תנאים מדידים להרחבת מתווה הקיצור למקצועות נוספים ולבתי חולים נוספים, וזאת כדי להבטיח מימוש והרחבת ההיתר לכלל בתי החולים בארץ תוך שמירה על היצע הרופאים בפריפריה.

יו"ר ההסתדרות הרפואית, פרופ' ציון חגי אמר: "אפשר לברך על מהלך היסטורי שיוצא לדרך. מיום כניסתי לתפקיד היה זה יעד ברור, אולם התנאי לכך תמיד היה שמירה על תנאי השכר של הרופאים ועל איכות הטיפול הרפואי. אני רוצה להודות להנהגת הר"י וליו"ר ארגון המתמחים ד"ר ניצן עטיה על שיתוף הפעולה המלא ועל תרומתם להצלחת המשא ומתן לקיצור משך התורנות ומאידך שימור יכולת ההשתכרות. אנחנו יוצאים לדרך חדשה בזהירות ובדאגה רבה בשל המחסור ברופאים בארץ. אנו נעקוב בדריכות אחר היישום ועל כך שעקרונותיו לא יפגעו.

הממונה על השכר, אפי מלכין אמר: "אנו מברכים על סיכום העקרונות עם הר״י, משרד הבריאות ושירותי בריאות כללית, שיבטיחו את קיצור התורנויות לרופאים בבתי החולים בפריפריה החל מיום 1.9.23 באופן אחראי שיאפשר למנהלי בתי החולים, למנהלי המחלקות, ולכלל הרופאות והרופאים להמשיך להעניק טיפול מיטבי לציבור, יחד עם שיפור תנאי עבודתם ורווחתם של הרופאים, זאת תוך מתן זכאות ליום מנוחה בתשלום גם לאחר התורנות המקוצרת, לצד מתן אפשרות לרופאים לשמר את רמת השתכרותם תוך סיוע והפחתת עומסים בבתי החולים בשעות אחה"צ".

בחדרי חרדים

רוצים להצטרף לקבוצות הווטסאפ של כל רגע?

לבקשת הצטרפות למוגנים וכשרים

להצטרפות ישירה לקבוצות

מצאת טעות בכתבה? תוכן שאינו ראוי לאתר? דווח לנו

שיתוף כתבה זו

 צבע אדום