ממונה הקורונה לשעבר: "גל תחלואה בפתח"

ממונה הקורונה לשעבר פרופ' זרקא אמר היום כי "גל תחלואה בפתח, חשוב להיערך ולהגן בעיקר על המבוגרים". יחד עם זאת, משרד הבריאות הודיע כי ההנחיות לציבור בעניין הקורונה לא משתנות

שלו שינברג | בריאות 29.8.2023 | 15:02

חיסון לקורונה | צילום: Abed Rahim Khatib/Flash90

משרד הבריאות הודיע היום (שלישי) כי על אף החשש מעלייה בתחלואת הקורונה, לפי שעה ההנחיות לציבור לא ישתנו: "משרד הבריאות נערך למתן חיסונים ייעודיים בחורף הקרוב כנגד תתי הזנים החדשים".

עוד נמסר: "משרד הבריאות ממליץ לאנשים בקבוצות סיכון להתחסן כנגד הקורונה בחורף הקרוב. ניתן יהיה להתחסן בכל חיסון מעודכן ומאושר על ידי משרד הבריאות לכשיגיעו החיסונים לישראל. המשרד ממשיך לנטר את מצב התחלואה ויעדכן את הנחיותיו לפי הצורך".

יחד עם זאת, ממונה הקורונה לשעבר פרופ' סלמן זרקא התראיין ב"וינט" והזהיר: "צריך לקחת בחשבון שהאוכלוסייה כרגע לא מוגנת, אנחנו כמעט שנה בלי תחלואה, אבל עכשיו יש התעוררות של הנגיף. צריכים להגן על המבוגרים עליהם בצורה פרואקטיבית, תכף יש חגים".

עוד הוסיף: "מה שאנחנו רואים מבחינת הדיווחים, ברור לנו שזה לא משקף את המצב האמיתי, אנחנו רואים עלייה בתחלואה, אני יכול להגיד שמאושפזים במרכז הרפואי זיו שני חולים, אחד במצב קשה. בנוסף, חלק מהצוות כבר נדבק, כך שהמוגנות שלנו היא מאוד נמוכה, אז גל תחלואה הוא בפתח, ונכון לחזור ולעשות את הפעילויות שאולי שכחנו, אבל אנחנו יודעים לעשות אותן עם דגש להגן על האוכלוסיות המבוגרות, כי לצערי הן בהחלט יכולות לשלם בחיים שלהן".

בחדרי חרדים

רוצים להצטרף לקבוצות הווטסאפ של כל רגע?

לבקשת הצטרפות למוגנים וכשרים

להצטרפות ישירה לקבוצות

מצאת טעות בכתבה? תוכן שאינו ראוי לאתר? דווח לנו

שיתוף כתבה זו

 צבע אדום