לחימה בתוך הבית: מוסקבה הותקפה על ידי מספר מל"טים

תקיפות רוסיות נגד אוקראינה שגרמו למוות ולפציעות של אזרחים כולל ילדים הביאו לנקמה אוקראינית הלילה. הרוסים דיווחו על מתקפת מל"טים במוסקבה שפגעה בשני בניינים

ישראל לפקוביץ | חדשות בעולם 30.7.2023 | 10:14

מל"טים | צילום: Iran international

משרד ההגנה הרוסי טען כי מוסקבה הותקפה הלילה על ידי שלושה מל"טים, אדם אחד נפצע. ראש עיריית מוסקבה, סרגיי סוביאנין, אמר כי המתקפה "גרמה נזק לא משמעותי" לחזית של שני בניינים ברובע העיר מוסקבה. אתרי חדשות בשליטת הקרמלין דיווחו כי מאבטח נפצע.

בסביבות השעה 4:00 לפנות בוקר שעון מקומי, דווח על פיצוץ גדול בבניין בן 50 קומות במוסקבה. משרד ההגנה הרוסי טען שאחד המל"טים הושמד באוויר מעל מחוז אודינצובסקי שבאזור מוסקבה, השניים האחרים נפלו בעיר מוסקבה.

ההתקפות במוסקבה, למרות שהן נעשו תכופות יותר לאחרונה, לא גרמו עד כה למקרי מוות והן היו הרבה פחות נרחבות מהתקיפות שמבצעות הכוחות הרוסיים מדי לילה ברחבי אוקראינה עם טילים ומל"טים, ולעתים קרובות פוגעים במטרות אזרחיות. ההתקפות הראשונות על מוסקבה התרחשו בתחילת מאי, עם מל"ט במתחם הקרמלין, תקיפה שלטענת גורמים אמריקנים בוצעה ככל הנראה על ידי אחת מיחידות הצבא או המודיעין המיוחדות של קייב. אחריהם הגיעו עוד בסוף אותו חודש בשכונה יוקרתית במוסקבה.

תקיפת המל"טים הגיעה לאחר שכוחות רוסים הפגיזו את מחוז סומי עם מל"טים איראניים, הרגו אחד ופצעו חמישה אנשים נוספים, כך דיווחו המינהל הצבאי של מחוז סומי ומשרד הפנים.

כתוצאה מההפגזות בסומי נהרס מבנה של מוסד חינוכי, על פי הדיווחים נגרם נזק לבניין של כנסייה מקומית וכן נופצו חלונות בכמה בתים פרטיים בסומי.

בנוסף נפגעו שני בנייני מגורים פרטיים וקו חשמל. מחוז סומי ממוקם על גבולה הצפון-מזרחי של אוקראינה עם רוסיה. והיה יעד להפגזות רוסיות מאז שחלקים מהמחוז שוחררו מכוחות רוסיה בתחילת אפריל 2022.

בנוסף טיל רוסי פגע הלילה בעיר זפוריז'יה שבדרום-מזרח המדינה, הרג שניים ופצע אחד, כך דיווח אנטולי קורטייב, מזכיר מועצת העיר.

ב-28 ביוני תקפו כוחות רוסים את דניפרו ופצעו תשעה בני אדם כולל שני ילדים. המתקפה גם גרמה נזק לבניין דירות ולמטה של ​​שירות הביטחון של אוקראינה (SBU).

בחדרי חרדים

רוצים להצטרף לקבוצות הווטסאפ של כל רגע?

לבקשת הצטרפות למוגנים וכשרים

להצטרפות ישירה לקבוצות

מצאת טעות בכתבה? תוכן שאינו ראוי לאתר? דווח לנו

שיתוף כתבה זו

 צבע אדום