18 חודשי מאסר לגבר שהשחית מוזיאון יהודי באמצעות צלבי קרס

גבר מאלסקה קיבל עונש של 18 חודשי מאסר לאחר שהשחית את המוזיאון היהודי באמצעות צלבי קרס. הרשויות הפדרליות מצאו את הנאשם עקב מאמציו הלא קשורים לאירוע למכור פטריות הזיה באינטרנט, שבגינן הוא גם הורשע

יענקי פרבר | חדשות בעולם 30.7.2023 | 10:57

ריסוס גרפיטי: אילוסטרציה | צילום: unsplash

גבר באנקורג', אלסקה, שהשחית מוזיאון יהודי מקומי וכמה מקומות נוספים עם צלבי קרס, נידון ל-18 חודשי מאסר, על שילוב של אישומים כולל סחר בסמים שלא היה קשור לוודליזם.

לוק פוסטר יצא למסע ונדליזם בשנת 2021, והשחית פעמיים את המוזיאון היהודי של אלסקה במדבקות עם צלב קרס והמשפט "אנחנו בכל מקום". הוא גם גילף צלב קרס בצד הבניין, והדביק מדבקות בשבעה מקומות נוספים ברחבי העיר, כולל מרכז בילוי שלא מצא חן בעיניו.

הרשויות הפדרליות איתרו בתחילה את פוסטר עקב מאמציו הלא קשורים לוונדליזם למכור פטריות הזיה באינטרנט. כאשר ערכו חיפוש בביתו בסוף 2021, הם מצאו חומר ניאו-נאצי וראיות שונות לכך שהוא ביצע את הוונדליזם, כך דיווחה התקשורת המקומית בסופו של דבר הוא נידון על עבירה אחת של סחר בסמים ושתי עבירות של נזק לרכוש ממניעי שנאה.

"זה מאוד עצוב כשאתה רואה צעירים שטועים, ולא מבינים את הסכנה להיות מושפעים מהפחד של האחר", אמר הרב יוסף גרינברג, נשיא הנהלת המוזיאון, לכלי תקשורת מקומיים. במהלך משפטו, פוסטר התנצל על מעשיו.

הרב גרינברג אמר שהוא מעודד מההתנצלות של פוסטר במהלך ההליכים בבית המשפט, שאמר כי הוא שגה ומקווה ללמוד מהניסיון.

הרב גרינברג אמר, שב-32 שנותיו באלסקה, הוא שם לב לעלייה באיומים על הקהילה היהודית בעשור האחרון. הוא מאשים זאת בהפצת מידע מוטעה באינטרנט. "קנאות ושנאה מובילות רק להרס של עצמם, של אלה שעושים זאת", אמר הרב גרינברג. "אבל זה לא עושה שום דבר טוב. הרוע לעולם לא יוכל לנצח".

בחדרי חרדים

רוצים להצטרף לקבוצות הווטסאפ של כל רגע?

לבקשת הצטרפות למוגנים וכשרים

להצטרפות ישירה לקבוצות

מצאת טעות בכתבה? תוכן שאינו ראוי לאתר? דווח לנו

שיתוף כתבה זו

 צבע אדום