יותר מארבע שנות מאסר לאישה שגנבה 3 מיליון דולר מניצול שואה

אישה בפלורידה שגנבה כמעט 3 מיליון דולר מניצול שואה נשלחה למאסר בגין פשעיה. פרסה סטרגו, תרצה עונש מאסר של יותר מארבע שנים, השופט תיאר אותה כ"אכזרית שלא ניתן לתאר" על כך שרוקנה את חסכונות החיים של הקורבן

יענקי פרבר | חדשות בעולם 30.7.2023 | 11:33

אילוסטרציה | צילום: unsplash

אישה מפלורידה שרוקנה את חסכונות חייו של ניצול שואה בן 87 בסך 2.8 מיליון דולר, נידונה בסוף השבוע ליותר מארבע שנות מאסר.

פרסה סטרגו, בת 36 מפלורידה, תוארה על ידי השופט אדגרדו ראמוס כ"אכזרית באופן בלתי יתואר" ועם "מוטיבציה של חמדנות" כשהכריז על גזר הדין בבית המשפט הפדרלי במנהטן.

סטרגו אמרה בבית המשפט בהישמע גזר דינה: "אני מצטערת". באפריל האחרון היא הודתה באשמה בהונאה, והודתה שרוקנה את חסכונות חייו של הקשיש. שכשנגמר לו הכסף, היא שכנעה אותו למכור את מלאי היהלומים שלו ולהלוות מאחרים.

סטרגו פגשה את הקורבן שלה בין 2016 ל-2017 כאשר התגורר במנהטן. בתחילת 2017 היא שאלה אותו אם היא יכולה ללוות כסף כדי לשלם עבור עורך הדין שלה "שלטענתה מסרב לשחרר כספים מהסדר משפטי". אבל רישומי הבנק הראו שהיא מעולם לא קיבלה כספי הסדר. זו הייתה רק ההתחלה של סדרה של שקרים, נכתב בכתב התביעה.

התובעים אומרים שסטרגו דרשה שוב ושוב מהקשיש בן ה-87 לתת לה כסף כדי למנוע את הקפאת חשבונותיה. במהלך הזמן הזה, הוא רשם 62 צ'קים בסכום כולל של יותר מ-2.8 מיליון דולר, נמסר ממשרד המשפטים, היא השתמשה גם בחשבון אימייל מזויף ויצרה מכתבים וחשבוניות מזויפות שנראו מעובד של סניף בנק.

רק בסביבות אוקטובר 2021 סיפר הגבר לבנו מה קרה. סטרגו הצליחה להשתמש בכסף הזה כדי לרכוש בית, סירה ומכוניות, כמו גם לצאת לטיולים יקרים, ולרכוש מטבעות ומטות זהב, שעוני רולקס ובגדי מעצבים, כך לפי התובעים. בינתיים, ניצול השואה נאלץ מאז למכור את דירתו.

במכתב לשופט, הקורבן, שהיה בן 6 כשאיבד את שני הוריו בשואה ועבר לארצות הברית בשנות ה-20 המוקדמות לחייו, כתב: "כניצול שואה, סבלתי מכאב ואובדן שלא יתוארו בחיי, אבל מעולם לא תיארתי לעצמי שאהיה נתון להתנהגות חסרת לב שכזו בזקנותי".

בחדרי חרדים

רוצים להצטרף לקבוצות הווטסאפ של כל רגע?

לבקשת הצטרפות למוגנים וכשרים

להצטרפות ישירה לקבוצות

מצאת טעות בכתבה? תוכן שאינו ראוי לאתר? דווח לנו

שיתוף כתבה זו

 צבע אדום