סעודיה תארח שיחות שלום על אוקראינה ללא ההשתתפות רוסיה

ערב הסעודית תארח שיחות שלום שיתמקדו במלחמה באוקראינה. וושינגטון ואירופה מקווים שהשיחות, אשר לא יכללו את רוסיה, יכולות להוביל לגיבוי בינלאומי לתנאי שלום לטובת אוקראינה

יענקי פרבר | חדשות בעולם 30.7.2023 | 09:20

סעודיה | צילום: pixabay

ערב הסעודית אמורה לארח שיחות שלום בין מדינות המערב, אוקראינה ומדינות מפתח נוספות, כולל הודו וברזיל, בתחילת החודש הבא, כאשר מדינות אירופה וארה"ב מגבירות את המאמצים לגבש תמיכה בינלאומית בדרישות השלום של אוקראינה.

לפי דיפלומטים המעורבים בדיון, הפגישה תתקיים עם פקידים בכירים מ-30 מדינות בג'דה ב-5 וב-6 באוגוסט. השיחות מגיעות על רקע מאבק שהולך וגובר בין הקרמלין למערב, כדי לזכות בתמיכה ממדינות גדולות, רבות מהן ניטרליים במלחמת אוקראינה, כך דיווח ה'וול סטריט ג'ורנל'.

אוקראינה ובכירים במערב מקווים שהמאמצים יוכלו להגיע לפסגת שלום מאוחר יותר השנה שבה מנהיגים עולמיים ייחתמו עקרונות משותפים לפתרון המלחמה. הם מקווים שעקרונות אלה יכולים להביא לשיחות שלום עתידיות בין רוסיה ואוקראינה לטובת אוקראינה. הפסגה לעומת זאת, לא תכלול את רוסיה, שהתנערה מכל דיבור רציני על שלום ומתעקשת להמשיך להילחם.

ערב הסעודית ואוקראינה הזמינו 30 מדינות, בהן אינדונזיה, מצרים, מקסיקו, צ'ילה וזמביה. עדיין לא ברור כמה יגיעו, בריטניה, דרום אפריקה, פולין והאיחוד האירופי הם בין אלה שאישרו את השתתפותן.

דיפלומטים מערביים אמרו כי סעודיה נבחרה לארח את השיחות, בין היתר בתקווה לשכנע את סין, ששמרה על קשרים הדוקים עם מוסקבה, להשתתף בהן.

בחדרי חרדים

 

רוצים להצטרף לקבוצות הווטסאפ של כל רגע?

לבקשת הצטרפות למוגנים וכשרים

להצטרפות ישירה לקבוצות

מצאת טעות בכתבה? תוכן שאינו ראוי לאתר? דווח לנו

שיתוף כתבה זו

 צבע אדום