עמיחי שטיין: הצהרת דובר המשרד לענייני אירופה והחוץ הצרפתי על האג צרפת מקבלת את ההחלטה. נאמנה למחויבותה רבת השנים למשפט הבינלאומי, צרפת שבה ומביעה את תמיכתה בפעילותו העצמאית של בית הדין, בהתאם לאמנת רומא.
ישים סוף לשביתות? ההסכם שנחתם עם הטייסים
ההסתדרות, הנהלת ארקיע ו-ועד הטייסים בחברה חתמו על הסכם קיבוצי שבמסגרתו הוסדרו תנאים כלכליים שונים המשפרים את שכר הטייסים ואת תנאי העבודה | ההסכם יחול לשלוש שנים והוא כולל גם מנגנון פיצוי במקרה של ביטולי טיסות
ההסתדרות, הנהלת ארקיע ו-ועד הטייסים חתמו על הסכם קיבוצי חדש בחברה. במסגרת ההסכם, שיהיה בתוקף עד סוף 2025, הוסדרו שורת תנאים כלכליים המשפרים את שכר הטייסים ואת שיעור ההפרשות הסוציאליות בגין שכרם. בין היתר הוסדרו תוספות שכר שונות ומנגנוני פיצוי שונים, דוגמת: תוספת ותק, תוספת בוחן, תוספת הדרכה, תוספת סימולטור חו"ל, פיצוי בגין ביטול טיסה, פיצוי בגין ביצוע שהיות יום ולילה באילת ועוד.
עוד בהסכם:
- נקבעה נוסחת החישוב עבור זמן טיסות בינלאומיות לצורך תשלום שעות.
- פיצוי לטייסים בגילאי +65, לאור הוראות חוקים ייחודיים החלים עליהם.
- מנגנון לקידום מקצועי של טייסי החברה ולבחינת החלטות החברה בנושא.
- אופן ניהול החכירות הרטובות על-ידי החברה.
- אופן תכנון הפעלת מדריכים או בוחנים בסימולטור בחו"ל וביצוע הדרכות תקופתיות.
- תשלום מיטיב בנושא תנאי העסקה דוגמת: הסעות, ביגוד, רישיונות מקצועיים, נסיעות והוצאות.
יו"ר איגוד עובדי התחבורה בהסתדרות עו"ד אבי אדרי ציין עם החתימה כי "מדובר בהסכם מצוין נוסף בשרשרת של הסכמים בענף התעופה, המשקפים את ההתאוששות של הענף ואיתה חיזוק שכרם ותנאי העסקתם של העובדים".
יו"ר ומנכ"ל ארקיע גדי טפר הוסיף מצידו: "זהו צעד משמעותי נוסף עבור ארקיע. אנחנו מאמינים שהסכם העבודה, יחד עם חבירה לחברה ציבורית, תאפשר לארקיע לגדול ולהתפתח, להצטייד במטוסים נוספים ולהרחיב את מגוון השירותים הניתנים ללקוחות החברה".