עוד מ׳ווינט׳: החולייה שלפי החשד חטפה ורצחה אותו, הם חוליית אוזבקים שהופעלה ע״י איראן. השלושה עקבו אחריו מיציאתו מהמרכול. לאחר הרצח הם יצאו בטיסה לטורקיה.
נהגים שימו לב: אלו דגמי הרכב שמסכנים את הנוסעים
ארגון הבטיחות האמריקאי העצמאי IIHS (שאינו תלוי בסוכנויות ומימון ממשלתי) מפרסם את תוצאות מבחני הריסוק ל–15 רכבי כביש שטח חדישים | לראשונה כוללים מבחני הריסוק קטגוריה שעד כה לא זכתה להתייחסות מקיפה - הגנה על יושבי הספסל האחורי
לראשונה מפרסמת ארגון הבטיחות האמריקאי העצמאי IIHS תוצאות מבחני של מבחני ריסוק בקטגוריה שעד כה לא זכתה להתייחסות מקיפה: הגנה על יושבי הספסל האחורי.
ספוילר? התוצאות שהתקבלו במבחן הריסוק היו גרועות.
ע"פ הפרסום ב'כלכליסט' רק טויוטה ראב 4 המשווק בישראל הוא הרכב היחיד שקיבל ציון כללי "סביר" לאחר שלפי ממצאי הארגון האמריקאי - ההגנה על יושבי המושב האחורי (הארגון מתייחס בפרסומיו למצב המדמה פגיעת תאונת דרכים בילד בן 12 במושב האחורי) דורגה כ"גרועה".
יש לציין כי IIHS נוהגת לחלק את תוצאות מבחני הריסוק לארבעה ציונים שנעים מ"טוב", "סביר", "נמוך" -ו"גרוע" שהוא הציון הנמוך ביותר. ובסבב זה של מבחני ריסוק התוצאות אשר נמדדו במושב האחורי השפיעו באופן ניכר על הציון הכללי שניתן לרכבים.
אאודי 3Q וסובארו פורסטר – שני דגמים שמשווקים בישראל קיבלו ציון כללי "נמוך" כמו גם ניסאן רוג שאינו משווק בישראל. במקרה של האאודי וגם של הניסאן, הציון שהתקבל בסעיפים הנוגעים לעיגון הנוסעים מאחור היה "גרוע" ואילו בסובארו פורסטר הציון להגנה על אזור החזה של יושבי המושב האחורי היה "נמוך".
ב'כלכליסט' הביאו את גם את יתר הטבלה הכוללת רכבי כביש שטח שכולם קיבלו ציון בטיחות כללי "גרוע" בגלל שלל ליקויים אשר נוגעים בעיקר לבטיחות יושבי הספסל האחורי. חלק מן הדגמים הללו משווקים גם בישראל. כך- ביואיק אנקור, שברולט אקווינוקס (משווק בארץ) , הונדה CRV (משווק בארץ), הונדה HRV, יונדאי טוסון (משווק בארץ), ג'יפ קומפאס ורנגייד (משווקים בארץ), מאזדה CX5 וגם מיצובישי אקליפס קרוס אשר משווקים שניהם בישראל – קיבלו כולם ציון בטיחות כולל אדום – כלומר הגרוע ביותר. בשברולט אקווינוקס ההגנה על הראש והחזה של יושבי המושב האחורי דורגה כגרועה. בהונדה CRV ההגנה על החזה של הילדים בספסל האחורי דורגה כגרועה. גם ביונדאי טוסון, ג'יפ קומפאס, ג'יפ רנגייד, מאזדה CX5 ומיצובישי אקליפס קרוס ההגנה על בית החזה ואזור הראש של היושבים במושב האחורי דורגה כגרועה.