צרפת תיכלל כאחד מהיעדים לטיסות החריגים

תיאום הטיסות בין צרפת לישראל יתבצע החל מהשבוע על ידי רשות התעופה הישראלית והנוסעים יידרשו לעמוד בכל הכללים בהם אישור וועדת החריגים, בדיקות קורונה ובידוד למחוייבים על פי משרד הבריאות | המהלך מגיע לאחר שיחה של חבר הפרלמנט הצרפתי מאיר חביב עם נתניהו ורגב

יענקי פרבר | חדשות בעולם 20.2.2021 | 20:14

אילוסטרציה צילום: pixabay

במהלך השבוע האחרון פנה חבר הפרלמנט הצרפתי מאיר חביב אשר מייצג בין היתר את האזרחים הצרפתים המתגוררים בישראל לשרת התחבורה מירי רגב בבקשה לתת מענה למאות המשפחות שפונות מדי יום לוועדת החריגים של משרד התחבורה בבקשה לאפשר טיסות ישירות בין צרפת לישראל.

חביב מספר: "שוחחתי בנושא עם ראש הממשלה בנימין נתניהו ועם שרת התחבורה מירי רגב על מנת לשים סוף למעבר הבלתי נסבל דרך פרנקפורט למאות צרפתים וישראלים; קשישים, משפחות, תינוקות ואף חולים שנאלצים לנסוע בתקופה מורכבת זו. לא יכולתי מוסרית לתת למצב הזה להימשך. אמרתי לשרה, כחבר פרלמנט צרפתי המייצג את 180,000 הצרפתים המתגוררים בישראל, אני לא מקבל את העובדה שהחזירו את הקו ניו-יורק/ תל-אביב ומנגד מטוסים ממשיכים לנחות בפרנקפורט אך לא בפריז".

"השרה מירי רגב הבינה את המצב ובישרה לי היום שקו פריז/תל אביב יפתח כבר בימים הקרובים. כמובן, טיסות אלו יתקיימו בהתאם לתנאים הבריאותיים הקיימים, ובאישורים קודמים של ועדת החריגים. המטרה העיקרית נשארת לא להכניס מוטציות חדשות. השלב הבא אני מקווה, לאחר הסכמתו של ראש ממשלת ישראל בנימין נתניהו ובעקבות פנייתי לנשיא מקרון, יהיה הסכם משותף שיאפשר לאזרחים המחוסנים משתי המדינות לנסוע בחופשיות וללא הגבלה בין צרפת לישראל".

המהלך מגיע לאחר שישראל סיכמה בשבוע שעבר עם יוון הסכם לפתיחת גבולות ופטור מבידוד, עכשיו גם צרפת מצטרפת.

חבר הפרלמנט הצרפתי, מאיר חביב, המייצג בין היתר את הצרפתים המתגוררים בישראל, נפגש בשבוע שעבר עם ראש הממשלה נתניהו ושיתף אותו בדאגה הגדולה של יהודי צרפת, ישראלים בעלי אזרחות צרפתית וישראלים בכלל בכל הנוגע לנסיעות בין שתי המדינות. חבר הפרלמנט, אשר מייצג גם את הצרפתים המתגוררים ביוון, הציע לראש הממשלה לשכפל את ההסכם שנחתם עם יוון ולהתאים אותו לצרפת.

לדבריו, "ראש הממשלה הביע נכונות לקדם את המהלך, לאחר בדיקה משפטית ובתנאי כי ההסכם יהיה הדדי עבור ישראלים מחוסנים (ולאחר בדיקת קורונה שלילית) שירצו לנסוע לצרפת. מהלך זה צפוי לעודד ישראלים וצרפתים להחסן. עדכנתי את השגריר הצרפתי והשר הממונה ואני הולך לפנות לנשיא צרפת על מנת לקדם את היוזמה תוך שבועות בודדים" כך חבר הפרלמנט מאיר חביב.

 

רוצים להצטרף לקבוצות הווטסאפ של כל רגע?

לבקשת הצטרפות למוגנים וכשרים

להצטרפות ישירה לקבוצות

מצאת טעות בכתבה? תוכן שאינו ראוי לאתר? דווח לנו

שיתוף כתבה זו

 צבע אדום