ארבעת המדינות המשפיעות לאיראן: "צעד מסוכן"

ארצות הברית, גרמניה, בריטניה וצרפת מתייצבות יחד במסר משותף לאיראן ומזהירים את מנהיגיה כי הפסקת ביקורות הפתע של הפקחים בשבוע הבא - הוא צעד מסוכן 

יענקי פרבר | חדשות בעולם 19.2.2021 | 07:27

ארכיון הגרעין האיראני צילום: ממשלת ישראל

ארה"ב, גרמניה, בריטניה וצרפת מפרסמות מסר משותף לאיראן: "הפסקת ביקורות הפתע של הפקחים בשבוע הבא - הוא צעד מסוכן".

‏שר החוץ האמריקני אנתוני בלינקן אמר לעמיתיו האירופים כי "אם איראן תעמוד במחוייבויות הסכם הגרעין - גם אנחנו נעשה זאת" עוד נכתב בהודעה מטעם ארבעת המדינות כי להחלטה להעשיר אורניום מעל 20% וייצור אורניום מתכתי אין הצדקה ברורה בכל הנוגע לפעילות הקשורה בצד האזרחי.

עמיחי שטיין, כתב דסק החוץ של 'כאן 11' מציין כי מעבר להודעה, המשמעות היא שארה"ב ושרי החוץ של הE3 מציגים עמדה משותפת. הקושי הגדול כרגע בדיפלומטיה מול איראן היא ההכרזה שבשבוע הבא תפסיק את ביקורי הפתע של הפקחים. גורמים המעורים בפרטים אומרים כי אם אכן הדבר הזה יקרה זה יקשה מאוד על התקדמות, כיוון שאם אחרי צעד כזה ארה"ב תעשה צעד לכיוון איראן זה יראה כהתקפלות. לכן עיקר המאמץ כרגע הוא למנוע את הדבר הזה.

עוד דווח, כי רפאל גרוסי שעומד בראש הסוכנות לאנרגיה אטומית יגיע בסופ"ש לאיראן בכדי לקיים שיחות בנושא.

כזכור, ראש הממשלה בנימין נתניהו שוחח בערבו של יום רביעי עם נשיא ארה"ב ג'ו ביידן לראשונה מאז נבחר. שני המנהיגים דיברו בין הייתר על נושא הגרעין האיראני.

מלשכת ראש הממשלה נמסר כי "השיחה הייתה ידידותית וחמה ביותר ונמשכה כשעה". שני המנהיגים ציינו את הקשר האישי רב השנים ביניהם ואמרו שיפעלו יחד להמשך חיזוק הברית האיתנה בין ישראל לארה"ב. הנשיא ביידן וראש הממשלה נתניהו דנו בהמשך קידום הסכמי השלום, באיום האיראני ובאתגרי האזור וסיכמו על המשך הידברות ביניהם. כמו כן, הנשיא בירך את ראש הממשלה על מנהיגותו במאבק בקורונה והשניים החליפו דעות על דרכי ההתמודדות עם המגפה".

 

רוצים להצטרף לקבוצות הווטסאפ של כל רגע?

לבקשת הצטרפות למוגנים וכשרים

להצטרפות ישירה לקבוצות

מצאת טעות בכתבה? תוכן שאינו ראוי לאתר? דווח לנו

שיתוף כתבה זו

 צבע אדום