צעיר צפון קוריאני הצליח לחצות לדרום בצלילה

למרות השמירה הקפדנית, גבר צפון קוריאני בשנות העשרים לחייו, הצליח לחצות את הגבול לעבר הדרום באמצעות שחייה דרך צינור ניקוז מתחת לגדר תיל. הצבא הדרום קוראייני מסר: "אנו לוקחים את המקרה הזה בכובד ראש ומבצעים חקירה במקום מול פיקוד כוחות היבשה"

יענקי פרבר | חדשות בעולם 18.2.2021 | 19:33

אילוסטרציה צילום: pixabay

אזרח מצפון קוריאה שחה עם ציוד צלילה לדרום קוריאה השכנה ביום שלישי האחרון, בניסיון לברוח ממשטרו של הדיקטטור קים ג'ונג און, כך דיווח דובר צבא דרום קוריאה בהודעה שפרסם לתקשורת המקומית.

האיש, שעל פי הדיווחים הינו בשנות העשרים לחייו, נראה שוחה את הגבול הימי דרך צינור ניקוז מתחת לגדר תיל, כך אמר הרמטכ"ל של דרום קוריאה בהודעה לעיתונות.

הוא נצפה לראשונה במצלמות מעקב בזמן שחצה מחסום צבאי בשעה 4:20 לפנות בוקר, אך לא נלכד, אלא כעבור שלוש שעות כשנכנס לאזור השליטה האזרחי, כך אמר דובר הצבא. האזור ממוקם דרומית לאזור המפורז בין שתי הקוריאות בטווח של 4 קילומטרים, (DMZ) שנחשב לאיזור חיץ בין שתי הקוריאות.

ה'ניו יורק טיימס' מדווח כי הצבא הדרום קוריאני, הודה באי הצלחתו לפעול במהירות ללכוד את האיש. "הצבא שלנו לא נקט בפעולות מתאימות, למרות שהאיש זוהה במערכות המעקב שלנו מספר פעמים מאז עלייתו לחוף". גורמים צבאיים חוקרים את המניע של האיש לחצות את הגבול וכיצד הוא הצליח לשחות בחורף. האיש לפי הדיווחים הוא אזרח שאמר לצבא הדרום שהוא רצה לערוק מהצפון.

"אנו לוקחים את המקרה הזה בכובד ראש ומבצעים חקירה במקום מול פיקוד כוחות היבשה", נכתב בהצהרה של הצבא. "אנו ננקוט באמצעי מעקב נוספים ובפעולות חמורות בהתאם לתוצאות החקירה".

העריקה היא השנייה תוך מספר חודשים, לאחר שגבר צפון קוריאני טיפס על גדר הגבול בנובמבר האחרון והמשיך לצעוד לאורך כמעט קילומטר לפני שחיילים מהדרום מצאו אותו.

 

 

רוצים להצטרף לקבוצות הווטסאפ של כל רגע?

לבקשת הצטרפות למוגנים וכשרים

להצטרפות ישירה לקבוצות

מצאת טעות בכתבה? תוכן שאינו ראוי לאתר? דווח לנו

שיתוף כתבה זו

 צבע אדום