בני ברק: פורעים ביצעו לינץ' בנהג והציתו אוטובוס; בניינים פונו

לאחר שעות ארוכות של פרעות בעיר, נערי השוליים תקפו נהג אוטובוס ערבי של חברת אפיקים וגרמו לפציעתו • לאחר מכן הם שרפו את האוטובוס • תושבי רחוב השומר מפונים מהבתים מחשש לשריפה המונית שתכלה את הבניינים. התריסים נמסו מהחום הכבד • צפו בתיעוד

קובי בורנשטיין | חדשות בארץ 25.1.2021 | 00:54

האוטובוס בוער צילום: יוסי ויזל

עשרות נערי שוליים המשתוללים מזה מספר שעות בעיר בני ברק, ביצעו לינץ' הנהג אוטובוס ערבי של חברת אפיקים שנסע ברחוב אהרונוביץ' בעיר, שבעקבותיו הוא נזקק לפינוי לבית החולים תל השומר. לאחר מכן הם הציתו את האוטובוס.

דובר מד"א, זכי הלר מסר כי "בשעה 23:58 התקבל דיווח במוקד 101 של מד"א במרחב דן על אירוע אלימות ברחוב אהרונוביץ' פינת רבי עקיבא בבני ברק. חובשים ופראמדיקים של מד"א מעניקים טיפול רפואי ומפנים לבי"ח שיבא בתל השומר, נהג אוטובוס בן 41 במצב קל עם חבלות, לאחר שהותקף".

תקיפת נהג האוטובוס צילום: שמעון ברוך

 

בעקבות האש העזה תושבי רחוב השומר פינת רבי עקיבא פונו מהבתים. כרוז שהסתובב במקום זעק לתושבים "תעירו את כולם, הבניינים מתחילים להינמס, זו סכנת נפשות של ממש, תעירו את כולם ותצאו כבר מהבתים". בנוסף, קיים היה חשש כי האוטובוס יתפוצץ ויגרום להרס ונזק ואולי אף לפגיעה בגוף חלילה.

חוטי החשמל המתוחים מעל האוטובוס הבוער החלו להישרף אף הם וכתוצאה מכך הופסקה פעולת החשמל ברחובות שלמים. 

נציין, כי למרות תחנוני התושבים והעובדה שתחנת כיבוי האש נמצאת מטרים ספורים מהזירה, ל'בחדרי חרדים' נודע כי כוחות הכיבוי חששו להגיע ולטפל באירוע. עשרות תושבים זועמים עמדו מחוץ לתחנת הכיבוי הסגורה וזעקו לעזרה. רק לאחר כשעה הגיעו כוחות כיבוי למקום.

יחד עם כוחות הכיבוי הגיעו כוחות גדולים של יס"מ שיידו רימוני הלם לעבר המתקהלים - בהם אמהות עם תינוקות בעגלות, איתם הם יצאו מהבתים באישון ליל בעקבות השריפה.

מוקדם יותר היום נערי השוליים תקפו נהג אוטובוס קו 402 של חברת אגד, הבריחו את הנהג ובזזו את תכולת האוטובוס.

מארגון נהגי האוטובוסים בישראל מבית ההסתדרות הלאומית נמסר בתגובה לזריקת האבנים על אוטובוס בבני ברק כי "לא רחוק היום בו נהגים ירצחו על ההגה".

צילום: יוסי ויזל

 

רוצים להצטרף לקבוצות הווטסאפ של כל רגע?

לבקשת הצטרפות למוגנים וכשרים

להצטרפות ישירה לקבוצות

מצאת טעות בכתבה? תוכן שאינו ראוי לאתר? דווח לנו

שיתוף כתבה זו

 צבע אדום