הממשלה אישרה: השמיים יסגרו עד סוף החודש; נתניהו מקדם העלאת הקנסות

הממשלה אישרה לפני זמן קצר את סגירת השמיים בחודש הקרוב בשל המוטציה שמתפשטת בקצב מסחרר בישראל. במהלך הדיון, נרשם עימות סוער בין נתניהו לדרעי. דרעי טען כי לא ניתן שלא לאפשר לישראלים להיכנס לארץ, אפילו תחת תנאים | "אתה תלמד להקשיב לאחרים. שמעת?"

ארי קלמן | חדשות בארץ 24.1.2021 | 18:10

מארק ישראל סאלם, פלאש 90

בתום דיון ממושך: הממשלה אישרה את בקשת ראש הממשלה ומשרד הבריאות לסגור את השמיים עד לסוף החודש החל ממחר בחצות, שבמהלך הדיון נרשם עימות בין ראש הממשלה לשר אריה דרעי.

ראש הממשלה אמר בפתח הישיבה: "אנחנו סוגרים היום את נתב"ג. בניגוד למה שאומרים, אנחנו מקדימים את כל העולם. אף מדינה לא עשתה את מה שאנחנו עומדים לעשות". הוא ציין כי "אנחנו עושים את זה, אנחנו סוגרים את השמיים הרמטית, למעט חריגים נדירים ממש, כדי למנוע כניסה של מוטציות הנגיף, וגם כדי להבטיח שנתקדם במהירות עם מבצע החיסונים שלנו, "חוזרים לחיים", כדי שתוך זמן קצר נחסן עוד ישראלים".

"אני מבקש לומר משהו לגבי קיום ההנחיות", אמר ראש הממשלה בנימה אישית, "אני מצפה מכל אזרחי ישראל לשמור על ההנחיות, וזה כולל את כל המגזרים, לרבות המגזר החרדי. אני חייב לציין שרוב המגזר החרדי שומר על ההנחיות, אבל יש יוצאים מן הכלל, ויוצאים מן הכלל שפועלים בצורה בלתי מתקבלת על הדעת. לכן, למי שלא מקיים את ההנחיות - אנחנו נפעל, גם נאכוף את החוק וגם נאכוף כמובן את ההנחיות כפי שצריך בכל מקום״, אמר בהתייחסו להפרות.

נתניהו הבהיר בניגוד לעמדת החרדים, כי יפעל לקדם את חוק העלאת הקנסות בשלוש קריאות: "אני מבקש לומר גם שאני מקדם את החקיקה, אנחנו נביא אותה מחר לכנסת, ביחס לקנסות. זה דבר שמתחייב. אנחנו מביאים את זה לקריאה ראשונה, כי זה מה שהחוק אומר שיש לעשות בזמן פגרה, אבל הכוונה היא להעביר את זה בקריאה שנייה ושלישית, וללא דיחוי. זו גם ההנחיה שלי, אני מקווה שתשתפו עם זה פעולה".

בדיון נרשם עימות בין ראש הממשלה בנימין נתניהו לשר אריה דרעי, שאמר: "כשר הפנים הממונה על מי שנכנס ויוצא משערי המדינה, אני חושב שצריך לאפשר לישראלים להיכנס לארץ. אני חושב שהיועמ"ש. צודק ואין דבר כזה לא לאפשר לישראלים לחזור לארץ. זה מדינת ישראל".

ראש הממשלה נתניהו השיב: "מה פתאום אין כזה דבר אני אמרתי השדה סגור אז צריך לסגור את השדה". השר דרעי השיב בטון זועם: "אתה תלמד להקשיב גם לאחרים. שמעת?". נתניהו השיב: "טוב, מה יש לך להגיד?". דרעי ניצל את ההזדמנות אומר כי "צריך לאפשר לישראלים להגיע לארץ ובתנאים של משרד הבריאות עם מלוניות אבל לא למנוע מישראלים להיכנס לארץ".

 

רוצים להצטרף לקבוצות הווטסאפ של כל רגע?

לבקשת הצטרפות למוגנים וכשרים

להצטרפות ישירה לקבוצות

מצאת טעות בכתבה? תוכן שאינו ראוי לאתר? דווח לנו

שיתוף כתבה זו

 צבע אדום