התנאי של גנץ: הארכת הסגר - רק אם תהיה אכיפה בציבור החרדי

בהערכת מצב שקיים היום שר הביטחון גנץ במפקדת אלון, מנה יו"ר כחול לבן את ההישגים עד כה בדמות ירידה בתחלואה והגברת קצת החיסונים. גנץ התייחס לאפשרות שהסגר המהודק יוארך לזמן נוסף והציב תנאי: רק אם תהיה אכיפה שוויונית | "דין ת"א, שפרעם, ביתר ואשדוד - אחד הוא"

ארי קלמן | פוליטי 17.1.2021 | 18:02

שר הביטחון גנץ במפקדת אלון צילום: באדיבות המצלם

במהלך הביקור שקיים היום (ראשון) שר הביטחון בני גנץ במפקדת אלון, נערכה הערכת מצב בה הוצגה אסטרטגיית היציאה מהסגר. בדבריו התייחס יו"ר כחול לבן לנושא האכיפה במגזר החרדי והציב את הגברת האכיפה כתנאי להארכת הסגר בשבוע.

השר בני גנץ אמר: "יש ירידה בתחלואה, יש עלייה בחיסונים, אבל עדיין אסור להיות שאננים", אמר גנץ וציין כי "במהלך השבוע נקבל החלטה על המשך הסגר אם כן ואם לאו, היא צריכה להתקבל בהתאם לנתונים ובהתאם לביצועים".

שר הביטחון גנץ במפקדת אלון

"לצערי", אמר גנץ, "הנתונים מוכיחים שיש מקומות שבהם שיעורי ההדבקה גבוהים, ופעולות האכיפה ושיתוף הפעולה נמוכים. לכן, כל בקשה להמשך הסגר צריכה להיות רק בכפוף לקמפיין הסברתי, לסיוע ולאכיפה במוקדי התחלואה. זה לא נגד אף אחד, זה למען בריאות הציבור".

גנץ הדגיש: "דין תל אביב, שפרעם, ביתר עילית ואשדוד - דין אחד הוא, כולם חייבים להקפיד על ההוראות. אם אין אכיפה שוויונית, אין טעם להמשיך את הסגר". גנץ הבהיר כי "מי שפותח בית ספר או תלמוד תורה, מי שמתפלל בקבוצה גדולה בבית כנסת, במסגד או בכנסיה, מי שנפגש עם הרבה אנשים ומפר את ההוראות - פשוט מסכן חיים".

כזכור, נושא אכיפת החרדים נמצא בראש סדר היום בעיקר במטרה לגרוף קולות בתקופת הבחירות, כשמלבד ישראל ביתנו שחבריה כבר הפכו את הרדיפה החרדית לדגל הקמפיין, בימים האחרונים הצטרף אליהם בחדווה גם נפתלי בנט.

ביום שלישי הממשלה תתכנס לדון בהארכת הסגר בשבוע ימים, וכפי שדווח בסוף השבוע, בני גנץ צפוי להציב את הגברת האכיפה במגזר החרדי כתנאי להארכת הסגר.

 

רוצים להצטרף לקבוצות הווטסאפ של כל רגע?

לבקשת הצטרפות למוגנים וכשרים

להצטרפות ישירה לקבוצות

מצאת טעות בכתבה? תוכן שאינו ראוי לאתר? דווח לנו

שיתוף כתבה זו

 צבע אדום