הפגיעה הכלכלית מהסגר הקרוב מוערכת ב-11 מיליארד ש"ח

לפי ניתוח של אגף הכלכלנית הראשית באוצר הפגיעה הכלכלית בעקבות סגר בחגים תגבה מחיר כבד המוערך ב-10-11 מיליארד שקל. תוספת של כל שבוע מחוץ לחגים משמעותה פגיעה נוספת בהיקף של כ-4 מיליארד שקל

כלכלי 10.9.2020 | 19:29

סגר על בני ברק; שוטרים ומחסומים צילום: דוברות המשטרה

אגף הכלכלנית הראשית באוצר מעריך כי הפגיעה הכלכלית בתוצר מחלופת "ריסון מהודק" תעמוד על כ-10-11 מיליארד שקל. תוספת של כל שבוע לאחר תום החגים משמעותה פגיעה נוספת בהיקף של כ-4 מיליארד שקל. הגבלות אלו צפויות להגדיל משמעותית את רמת האבטלה הנוכחית.

אגף הכלכלנית הראשית ערך אומדן של הפגיעה הכלכלית בתוצר במקרה שיוטל סגר של 4 שבועות במהלך החגים (ראש השנה-סוכות) במתכונת "ריסון מהודק" שנדונה היום בקבינט הקורונה.

לפי הניתוח תעמוד הפגיעה הכלכלית על 10-11 מיליארד שקל. תוספת של כל שבוע מחוץ לחגים משמעותה פגיעה נוספת בהיקף של כ-4 מיליארד שקל. מתכונת זאת כוללת עבודה ב 50% (למעט חיוניים), השבתה כמעט מוחלטת של התיירות, הפנאי, המסחר והמסעדות, ומערכת חינוך סגורה למעט למידה מרחוק.

אימוץ החלופה עלול להוסיף מאות אלפים לאוכלוסיית המובטלים (כולל עובדים בחל"ת ומפוטרים טריים שאינם מחפשים עבודה). החישוב התבצע על סמך ניסיון הסגר הקודם בתקופת פסח, ואינו כולל השפעות ארוכות טווח.

בחדרי חרדים

רוצים להצטרף לקבוצות הווטסאפ של כל רגע?

לבקשת הצטרפות למוגנים וכשרים

להצטרפות ישירה לקבוצות

מצאת טעות בכתבה? תוכן שאינו ראוי לאתר? דווח לנו

שיתוף כתבה זו

 צבע אדום