‘פאגי’ סגר את תיבות השירות, האברכים מתלוננים

אברכי כולל טוענים: “העומסים בימי ההפקדה בלתי נסבלים, לנו אין מכשירים חכמים והעמדות לא עומדות בלחץ” • הפיקוח על הבנקים במענה לתמיהת ‘ביזנעס’ מדוע לא יוחרגו הסניפים החרדיים: “עמדות ההפקדה מספקות מענה כשהסניף סגור ובטוחות יותר ממעטפות” • בנק פאגי: “מתקדמים למערכות הפקדה אוטומטיות”

כלכלי 9.9.2020 | 13:45

עמדת שירות עצמי של בנק פאגי | צילום: נתי שוחט, פלאש 90

האם בנק פאגי עם הפנים לציבור החרדי כפי שהוא מרבה לפרסם אודות כך? מספר אברכים גילו שבנק פאגי מקבוצת הבינלאומי ביטל את תיבות השירות שלו להפקדת שיקים במעטפות. בשל התורים שנוצרו בעמדות ההפקדה האוטומטיות בימי ההפקדה הקבועים (ראש חודש, בא’ לכל חודש עברי; וב-10 למניינם), התקבלו במערכת ‘ביזנעס’ טענות על ביטול תיבות השירות של המעטפות הידניות.

“עבורנו, אברכי כולל, שאין לנו גישה לאפליקציות שונות, התיבות הללו היו חיוניות. היינו מכינים את המעטפות כבר בסיום הלימוד ב’כולל’ ומיד, בלי להפסיד זמן, עוברים בדרכנו דרך הבנק ומשלשלים לתיבת השירות”, הסביר לנו אברך מכולל ידוע בבני ברק. עכשיו, הוא טוען, התורים על מערכות ההפקדה האוטומטיות התארכו בגלל שפאגי ביטל את העמדות.

זה המקום לציין כי הבנק ככל הנראה ביצע זאת, מסיבה פשוטה. רוב הקהל בישראל עבר לאפליקציות הפקדה, ולצדן קיימות עמדות הפקדה אוטומטיות מחוץ לכל סניף. כמו כן, כזכור, עם כניסת ימי הריחוק החברתי בשל הקורונה, הגדיל בנק ישראל את האפשרות להפקדה סלולרית עד 50 אלף שקלים. לפי הערכת גורמים בעולם הבנקאות לכ-50% מהחרדים כיום יש גישה למכשיר סלולר מוגן כמו ‘הדרן’ ודומיו, שמאפשרת הפקדה באמצעות האפליקציה.

מבדיקתנו עולה כי לכל הפחות בנק מזרחי טרם ביטל את האפשרות להפקדה במעטפות, ובדיקת ‘ביזנעס’ בסניף ‘הפועלים’ בכיכר השבת גילתה 10 מכונות אוטומטיות להפקדות שיקים ומזומנים, בסניף ביתר 6 עמדות, ובסניף רבי עקיבא בבני ברק, עשר עמדות, כך שהתור מתפזר.

בדיקה נוספת של ‘ביזנעס’ בבנק לאומי גילתה שירות הנקרא “כספת 24/7” המאפשר לבעלי עסקים להפקיד מזומן וצ’קים מסביב לשעון בסניפים שבהם קיימת הכספת. כרגע, השירות זמין בכ-80 סניפים בפריסה ארצית, לרבות בערים ירושלים, בני ברק, אשדוד, בית שמש, נתניה ועוד.

בנוסף, לאומי מאפשר ללקוחות פרטיים ועסקיים להפקיד מזומן וצ’קים בכ-600 עמדות מידע + כ-220 כספומטים הפזורים ברחבי הארץ, אשר מוצבים במבואות הדיגיטליות בסניפים וזמינים ללקוחות 24 שעות ביממה, כך שהם אינם צריכים לגשת לטלר בסניף או להשתמש באפליקציה. כמובן שכאשר מפקידים צ’ק באמצעות עמדת מידע או כספומט, על המפקיד להקליד את הסכום הנקוב על גבי הצ’ק, על מנת שתהיה התאמה בין הסכום הנקוב לבין הסכום המוצהר.

“אנחנו בחרנו בפאגי כי הוא נחשב לבנק הטוב ביותר לציבור החרדי, בפועל, עם הביטול של התיבות,  בימי הפקדה של שקים נוצרים תורים אדירים על יד עמדות ההפקדה האוטומטיות של הבנקים, שלא עומדות בלחץ. לנו, 90% מהאברכים שלומדים בכוללים, אין סלולר מתקדם ומוגן, והעמדות הללו אינן פיתרון עבורנו”.

בלי החרגה

יצאנו לברר האם בנק ישראל אישר את הסרת תיבות השירות הללו לבנק פאגי כמו גם ליתר הבנקים, ותמהנו, מדוע לא יוחרגו סניפים באזורים מובהקים של הציבור החרדי – שעשרות אלפים מראשי בתי האב בו אינם מחזיקים אפליקציות הפקדה בשל אידאולוגיה (גם לא סלולריים חכמים שהינם ‘מוגנים’ או חסומים).

מהפיקוח על הבנקים נמסר ל’ביזנעס’ בתגובה, כי “על הבנק לתת מענה להפקדה בשעות שהסניף סגור, וכן לתת מענה ללקוחות כשיש עומס, וזאת באמצעות תיבות שירות או בכל דרך אחרת טובה יותר.

“יצוין, כי ההפקדה במכשירים אוטומטיים בטוחה יותר ללקוח ועל כן עדיפה (כשמפקידים בתיבה אין שום אסמכתא או תיעוד ללקוח)”.

תגובת בנק פאגי: “כבנק היחיד בישראל שפועל ומתמקד באוכלוסיה החרדית מזה עשרות שנים, וככזה מכיר לעומק ומכבד את הצרכים הייחודיים של המגזר פעלנו ואנו ממשיכים לפעול על מנת לטייב את רמת השרות ולהתאים את הפתרונות הדיגיטליים לאוכלוסיה אותה אנחנו משרתים, כל זה בתיאום עם הגורמים הרגולטוריים הרלוונטיים.

“במהלך השנים האחרונות דאגנו לפרוס מכונות להפקדת צ’קים בכל הסניפים הממוקמים במרכז הערים החרדיות בארץ זאת, בין היתר, כדי לתת מענה ללקוחות אשר ברשותם טלפונים כשרים ואינם יכולים להפקיד צ’קים באמצעים דיגיטליים אחרים.

“מכונות אלו מחליפות את הצורך במעטפות ההפקדה הוותיקות, והן מבצעות את התהליך במהירות ביעילות ובדיוק מרבי לתועלת הלקוחות”.

ביזנעס

רוצים להצטרף לקבוצות הווטסאפ של כל רגע?

לבקשת הצטרפות למוגנים וכשרים

להצטרפות ישירה לקבוצות

מצאת טעות בכתבה? תוכן שאינו ראוי לאתר? דווח לנו

שיתוף כתבה זו

 צבע אדום